|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag har en bmw m5 som inte vill starta längre. när jag vridet nyckeln till tändningsläget så får jag ingen reaktion ifrån soppa pumparna. jag har felsökt utan resultat dvs fick inga felkoder. misstänker att det är bensin pumparna men det vill man inte byta i onödan. tips hjälp och råd skulle behövas, tack på förhand mvh timpa | |
| Såvitt jag vet har den bara en pump som sitter i tanken höger sida (under baksätet) | |
|
jo jag vet.kikade på en sprängskiss tidigare idag och upptäckte att det bara satt en pump. har bara fått hört av en bekanta att det fanns dubbla. men det sitter väl där emot en refill pump självstyrs med hjälp av vakum?? lr är jag helt ute och cyklar? vet inte riktigt vart man ska börja. ska mäta kablarna imorrn samt prova reserv nyckeln för att se ifall jag får strömm samt om kodningen i nyckeln har försvunnit. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det sitter en internpump i andra tankhalvan (vänster) som styrs av returbränsletrycket, är den defekt så lägger bilen av när tankmätaren visar ca 15 liter. Så se till att ha mer än 15 liter i tanken, sedan har du säkring och bränslepumpsreläet att kontrollerar också (du kan skifta med reläet till bakrutevärmen). Är det ok ta en gummihammare eller annat lämpligt tillhygge och dunka till några ggr på tanken underifrån (höger), brukar kunna väcka liv i dåliga döda pumpar åtminstonet tillfälligt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.