AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
10.832

BSW Iphone intergreing

Sida 2 av 2
Om man nu inte har cd växlar kablar dragna, går det att köpa någonstans som man kan dra? BMW själva säljer bara hela kittet säger dom med cd växlare. Jag har en E83
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Tesla Model 3 Dual Motor AWD - 19
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Det var så lite och lycka till! Skönt att inte behöva strula med skivor längre :-)

It's better to burn out - than to fade away.

Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Tackar så
Mycket, återkommer när jag fått i ordning på det :)
Visa användare
37
Sennebring
525i -02
Hej!

Jag har precis installerat en mediabridge och allt lirar klockrent så länge jag kör trådat till telefonen men anledningen till att jag köpte den var att kunna streama spotify från telefonen. Problemet är att varken min galaxy s3 eller någon annan i familjens telefon vill hitta mediabridgen?

Någon som haft samma problem och hittat en lösning på det ?
Mediabridgen har självklart senaste firmware.
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Sennebring: Det var mycket konstigt, min har fungerat klockrent vid köpet och gör det fortfarande. Bara att söka efter bluetooth enheter med mobilen, så hittar den MediaBridge (eller borde i alla fall) - och sen är det bara att "paira" upp sig mot den - voila!

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
@Sennebring
Det kan vara lite lurigt att koppla upp bluetoothen första gången.
Sätt stereon i cd eller radio. Stäng av bilen, slå på bilen, slå från radio->mediabridge, slå mediabridge till bluetooth och gå då in på mobilen och sök efter nya enheter...
Dvs man måste göra det ganska omgående efter att man satt på bilen.

Ref ovanstående diskussion så kan jag bara säga att jag ångrar att jag la pengar på att köpa den där iphone dockan. Den är bara irriterande då man då måste slå om mellan bluetooth och usb hela tiden.
Tex om du spelar musik med hörlurar sätter dig i bilen, startar bilen, så går telefonen automatiskt över till bluetooth dvs ljudet försvinner, du startar bilen och sätter telefonen i dockan, då kan du ju ge dig f*n på att bilen står på usb medans telefonen står på bluetooth, när du så slått över på usb på telefonen är det ju klart att någon ringer så du måste få över den på bluetooth igen osv osv...ni fattar problemet.
Efter ett tag slutade jag använda dockan och körde allt på bluetooth hela tiden istället och då var det smooth..(...men aningens sämre ljudkvalite...)
Visa användare
37
Sennebring
525i -02
Oj,, det var snabba svar!

Har testat det du skriver däni men det verkar inte hjälpa. Vet inte om det är min telefons bluetooth som är värdlös eller om mediabridgens bluetooth sändare/mottagare ens fungerar.

Mailade bavarian soundwerks om just det precis så får se om de har nått i bakfickan som kan få min telefon att hitta mediabridgen. Skulle inte förvåna mig om det krånglar bara för att man inte har en iPhone så ska testa med brorsans Iphone ikväll. Grymt irriterande att det tar längre tid att få igång BT än det tog att få fram kabeln till handskfacket...
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Sennerbring: Kan ju vara fel på telefonen, men Iphone krävs inte. Jag kör med en "antik" Samsung Galaxy Tab (android) från 2010 - och det funkar fint :-)

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
@sennebring
Jag kommer ihåg att jag hade problem med att koppla upp mig första gången också...sen plötsligt bara fungerade det och har fungerat varje dag sedan dess....tyvärr var detta ett par år sedan så jag klara tyvärr inte komma ihåg hur jag fick igång det.

Jag antar att du testat köra firmware update redan.
/Daniel
Visa användare
37
Sennebring
525i -02
Skulle det kunna vara men den kopplar upp mot högtalardockan jag har utan problem så det är mindre troligt att den är trasig.
Visa användare
37
Sennebring
525i -02
Jag får vänta och se då så kanske det hoppar igång:)

Har testat två olika telefoner och ingen av dom hittar Mediabridgen.
Firmwaren är den senaste, det första jag testade innan jag postade här.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.