|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har kollat runt lite på olika anlternativ för att kunna köra min Iphone i bilen, e39 -03 med business stereon. Har fastnat för den här från BSW: Länk Med askkoppsmonteringen landar det på ca 300$ med frakt Någon som har några erfarenheter av dessa eller rekommenderar något annat? Det jag främst är ute efter förutom bra intergreing är den smarta placeringen av iphonen som med BSW systemet blir i askkoppen | |
|
Så där nu var det i alla fall beställt :) |
|
|
Har just lagt in ett inlägg om denna... Fast jag köpte modellen med bluetooth... Länk Får hoppas någon svarar. Mvh Daniel |
|
|
Hej Sitter och ska beställa samma dice som dig med askkopp fäste till min e39. Tänkte bara fråga lite hur du tycker det blev och vad det slutade på med frakten och tull? |
|
| Är supernöjd med grejerna, hamnade på 2200:- med allt ungefär tror jag om jag inte minns helt fel. Mitt tips är att uteslutande köra 320kbits låtar för bästa ljudkvalle | |
|
Har också skaffat DICE MediaBridge som jag låtit Rigo Bilservice montera och jag är jättenöjd! Fick uppdatera firmware för att det skulle bli perfekt, men det var en baggis och gick på 3 minuter. Streamar nu Spotify från mobilen och det fungerar perfekt, likaså samtal och jag kan fortfarande använda den gamla inbyggda telefonen om jag känner för det (extra mic monterad, har låtit original vara kvar). MediaBridgen ersätter CD-växlaren, men det var inget problem för mig, eftersom min ändå var defekt. Värt att tänka på om någon fortfarande kör skivor :) USB-kontakten drog de fram till det lilla facket med skjutlucka i mittkonsollen, så man kan koppla in vad man vill i princip (följde med kabel til Ipod/Iphone om man är lagd åt det hållet). Jag kör dock nästan uteslutande med Spotify via bluetooth - underbart att slippa FM-sändare med kasst ljud! Knapparna på ratten funkar att byta låt med, vilket jag tycker är trevligt. Som pricken över i:et så ser allt fortfarande ut som original :) Har skrivit lite om det i bilbloggen på min profil, med länk till företag i England som säljer den (BSW skickar inte själva boxen till EU av någon anledning). Det står även att det endast fungerar ordentligt med 2001- modell av e39 M5, men min är en förserie (1998) och det fungerar fint. Det är nog snarare så att modellen inte kom till USA förrän några år efter Europa. It's better to burn out - than to fade away. |
|
| inga problem att få bws att skicka till eu, funkar klockrent, 1v med leverans:) Space_Ace: vad slutade priset på? | |
|
Johnsen: Jag provade beställa sjäva Dice-modulen från BWS i USA, men det gick inte - jag beställde dock DSP-adapter och Iphone-kabel därifrån. Själva boxen köpte jag från England (caraudiosecurity.com). Totalt inkl. montering slutade det på 5 000 kr, vilket det lätt är värt enl. mig. It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Enligt BWS har ju alla BMW's fördragna cd-växlarkablage. Stämmer detta även på Svensksålda BMWs? |
|
|
Recess: Det skall du nog inte räkna med! Har för mig, att jag läst att det inte var tillfället, utan du kan behöva dra en kabel hela vägen, om du inte har eller har haft cd-växlare. It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Tack för svar space_ace! Fick nämligen följande svar från BSW när jag frågade om de skickade till Sverige: "In the US Market all BMWs are pre-wired and programmed for the CD Changer and this allows for easy integration. In markets outside the US these are optional accessories with potentially different programming." Så då får jag ju lite kalla fötter gällande att köpa hem systemet :) Z4:an står i vintergarage för tillfället, men jag får väl plocka isär bakluckan och se om det är något kablage för cd-växlare... Men de menar då också att det potentiellt kan finnas en skillnad i mjukvara också. Vet du/ni något om det? Google ger tyvärr inga svar. En annan tanke är ju att Z4 (pre 2009) faktiskt byggdes i USA så det borde ju finnas goda chanser att de är identiska till de som såldes i USA. En "fördel" med att inte ha kablaget fördraget kan ju vara att man slipper jobba sig längst bak i bilen utan istället kan koppla in allt fram direkt. Dock måste man montera loss radion. Alla erfarenheter av liknande mottages tacksamt! |
|
| Space_Ace, du streamar spåttifaj via BT och det var ju gött att höra att det funkar. Har du testat om det även funkar via din USB-anslutning (kabel)? | |
|
Yeddheng: Jodå, jag har testat att köra mp3:or via usb-minne och det fungerar också utmärkt. Det är dock "spåttifaj" som gäller till 99% för min del :) It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Hej! Jag är oxå på väg att köpa en "Dice MediaBridge". Men när jag försöker göra en checkout på deras hemsida, så får jag upp: "The following item(s) cannot be sold outside of the U.S. Please remove from your cart before placing order. DICE MediaBridge BMW iPod / iPhone / Satellite / Bluetooth / USB Integration Kit Why don't we sell certain items internationally? Most of our products are available for purchase outside the U.S., but some products have known compatibility issues or failure rates that are too high to support given the cost of international shipping. Unfortunately, we are unable to make exceptions. Thanks for your understanding." Hur har ni gjort för att lyckas beställa därifrån? |
|
|
pyd: Kolla bloggen i min profil, där länkar jag till en sida i England där du kan köpa den istället. Du slipper dessutom bekymra dig om tull vid importen :) It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
@Space_ace: det verkar ju vettigt! Men det är lite otydligt på deras hemsida, är den enbart kopplingsbar via blåtand, eller går det att köra den via USB oxå? |
|
|
pyd: Det är både bluetooth och usb. Vill du ha iphone koppling får du köpa en sådan sladd löst och om du har DSP, måste du köpa en extra adapter för det. Dessa delar kan du köpa från USA om du inte hittar någon annanstans (det är bara själva mediabridgen de inte vill skicka till EU). It's better to burn out - than to fade away. |
|
| Skicka mail till bws för att få en beställning till eu, inga problem! Finns inte det fördraget kablage på bilen plockar men helt enkelt ur stereon och monterar dice direkt in i stereon! | |
| Lite äldre tråd, men hoppas någon kan komma ihåg. Har varit inne på bws hemsida och är bara ute efter en iphone kopplare och dsp adapter. Kör i stort sätt allt genom telefonen så en dice känns lite onödigt för mig. 156 dollar skulle det hamna på, något som rekomenderas? Hur var ljudkvaliten ni som har dessa? Med vänlig hälsning, | |
|
Marof: Som jag förstår det, måste du ändå ha en MediaBridge för att ha nytta av Ipone adaptern, bara själva hållaren och sladden gör ingen nytta, utan hårdvaran som driver dem. Det är ganska så dyrt, men jag har varit supernöjd med min och ljudkvaliteten är väldigt bra enl. mig. Det beror givetvis på vilken källa du använder och själv använder jag nästan uteslutande bluetooth och Spotify från mobilen. Det fungerar kanon och man kan byta låtar från rattknapparna. It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Sorry var lite otydlig i förra inlägget, i det enklare kitet där man bara vill nytja iphonen så finns det självklart en liten dosa som följer med. Dosan kopplar man in istället för cd växlaren och därefter drar man fram iphone "laddaren" som både laddar och spelar. Tycker 156 $ är helt ok pris ändå. Space_ace tack för infon blir nog en beställning av detta:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.