|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Kvinnor ska inte ha körkort. Varenda gång jag varit nära att krocka vid omkörning så har det varit en kvinna som, utan att blinka, slänger sig ut framför PRECIS när jag är på väg att köra om. Tänk dig själv, du ligger på 90-väg, trafiken går i 70-80 i vänsterfilen, du ska köra om. Precis när du ligger brevid eller strax bakom hindret, får hon för sig att svänga ut framför. Helt utan anledning, blinkar inte, bara helt galet svänger in och egentligen försöker preja dig av vägen. Hade det bara hänt en gång så hade jag blivit förbannat och sen inte brytt mig. Men det händer nästan varenda dag, och jag kör inte speciellt långt heller. Vafan är det för fel på kvinnliga förare? | |
|
Skrev fel och det går inte att editera tydligen. Menade såklart att jag ligger i vänsterfilen för omkörning, och dom ligger i högerfilen och svänger ut precis framför. |
|
|
Har stött på många personer som kört som idioter men jag tror inte att alla världens kvinnor kör som du beskriver. Hur många gånger har det hänt dig? 5-10ggr? och hur många kvinnor med körkort finns det i världen? Att kvinnorna sedan inte direkt är överrepresentarrade i olycksstatistiken talar ju också för sig självt...... |
|
| Att inte använda blinkers är väl knappast så att det bara är kvinnor som slarvar med? Kvinnor är många gånger mycket noggrannare än män i trafiken. | |
|
Krasst sett så tycker nog många att alla grupper utom den man själv tillhör borde bli av med sina rättigheter att vistas in trafiken. Cyklister stör sig på gångare och bilister. Gångare stör sig på cyklister och bilister. Bilister stör sig på gånger, cyklister och på detta forum också lastbilschafförer. 242 stör sig på kvinnor och det är nog inte otroligt att kvinnorna stör sig på 242... __________ Mvh Grelle |
|
|
Dom värsta o jobbigaste typer för min del är medelålders män i en Volvo. Inga blinkers, inget hänsyn eller respekt o ska alltid vara före eller "i vägen" på ett eller annat sätt. Dessvärre finns det en hel del som hellre visar näven än trycker på bromspedalen... BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Att kvinnor är sämre förare vet jag inte direkt. Men de är inte lika självgoda och tror att de är världsmästare i bilkörning, generellt sett. Och de är dessutom kraftigt underrepresenterade i olycksstatistiken. /Bellamy |
|
| Den mest störande grupp i trafiken som jag tycker man kan råka ut för är alla "privatpoliser" som minsann vet och kan bäst.Den kategorin är obberoende av bilmärke eller ålder.De har allt som oftast ingen aning om varför ngn. annan kan ha bråttom eller liknande,jag störde mig på att en bil låg väldigt nära på en 50-sträcka där jag bor,jag själv körde i 65-70 på den aktuella sträckan, det visade sig att han jobbade på räddningstjänsten på orten och hade fått ett larm.Du vet aldrig varför folk har bråttom.En liten anekdot,men dessa privatpoliser ser jag alltför ofta och de ställer till mer skada än den nytta de själva tror att de gör.Det som svenska bilister generellt är mycket dåliga på är var de har kanten på sitt fordon och uppsikt bakåt,d.v.s kolla i speglarna. | |
|
...och det kan aldrig vara så att 242:s körbeteende är felaktigt - att han ofta glider upp i döda vinkeln utan att blinka eller på annat sätt göra sig "synlig" för framförvarande!? Med tanke på att det händer "varje dag", skulle jag nog säga att 242 behöver ändra sin körteknik... ;o) Själv förutsätter jag att ALLA andra personer som vistas i trafiken är MOTTRAFIKANTER och definitivt inte går att lita på på något sätt...har klarat mig från olyckor under de 22 år jag har haft körkort - har iofs varit nära några gånger men klarat mig pga att jag varit offensiv i mitt tänk och i förväg försökt hitta utgångar från olika "presumtiva olyckssituationer". Tror för övrigt att Grelle sätter fingret på mångas upplevelser i trafiken! :o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Vi lastbilschaufförer stör oss inte på någon annan itrafiken.....möjligen bönder då. | |
|
Garanterat kör min fru bättre än 80% på detta forum! Känns som de flesta här har en för stor egentro att ni kan framföra en bil på ett säkert sätt. Själv kör jag mellan 3500- 4000 mil per år och det här i skåne och kan säga att i 9 av 10 fall så e det en karl som klantar sig. Det kan ha sin förklaring att fler män än kvinnor kör bil. TS , det e väl inte så att du letar upp kvinnor att bråka med, varenda dag på väg till jobb? Finner det lite osannolikt att det händer nästan varenda dag och det skulle vara en kvinna bakom ratten alla gånger! Ärlighet varar längst! |
|
Verdi |
Körde hem från mina föräldrar igår. Hade min 2-månaders son i bilen så jag körde _väldigt_ lugnt och fint. Blev omkörd av 4 Audis i rad. Efter 2 audis så blev jag lite irriterad när en tredje kom förbi, men sen när den fjärde kom så blev jag nästan full i skratt. Så helt klart har Clarkson rätt att alla "cocks" har bytt sin BMW mot en Audi. :-) |
|
Verdi: Bytt vet jag inte, men jag håller definitivt med om att Audiförarna har skaffat sig kam... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Hur politiskt inkorrekt det än må vara, så har 242 en poäng - kvinnor tycks vara extremt dålig på att läsa av trafiken, speciellt via speglar. Verdi & esadh; Seriöst? Var stolta över era fina gamla bilar istället för att störa er på mera moderna fordon! |
|
|
Sani: Är Verdis tre år "gamla" E91 verkligen en gammal bil? För övrigt anser jag att kommunister inte borde få ha körkort, de kör överlag förjävla illa. /Masten |
|
|
Man kan tycka att det är lite konstigt att kvinnor som normalt tittar i speglar i tid och otid för att sminka sig så sällan använder backspeglarna i bilar. |
|
|
Allt har med träning och vana att göra. Håller på att övningsköra med en av mina döttrar vilket är spännande. När vi gick handledarutbildningen fick man verkligen en tankeställare på hur man kört tidigare. Skulle aldrig klarat att ge min dotter en ordentlig utbildning om jag inte själv fick lära mig hur man ska tänka i olika situationer för att kunna vara en bra handledare och lära ut på rätt sätt. Tycker flera av er har en jävligt konstig inställning till kvinnor och bilkörning. Det är betydligt fler män som orsakar allvarliga olyckor. Vi män tror ju att vi är så förbannat duktiga. Man blir varse om hur det ligger till när man är ute och övningskör. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
verdi: Manar du att audi börjar bli halal? Hoppas bmw bli haram, det skulle öka värdet och anseendet direkt.. |
|
|
Sani: Det är inte fordonen vi stör oss på, utan attityden hos förare. Att de sedan dyker upp mer frekvent i ett och samma märke är väl snarare en iakttagelse än något vi stör oss på. Och tack för att just du är med och bevisar att vår iakttagelse stämmer. :-) Masten: Nu blir jag nyfiken. Hur ser man på en förare att denne är kommunist? Röd bil? ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Angående BMW verus Audi så kan man väl säga att vintern är Audi Quattro förarnas tid. Jag låter dem hållas även om det gör lite ont. Man får ibland intrycket att de älskar dominera ute i slasket i vänsterfilen. Nu börjar dock xDrive bli vanligt också vilket kanske på sikt återupprättar balansen och ordningen i trafiken. ;-) |
|
|
Masten; ja, med tanke på att den konstruerades vid milleniumskiftet. esadh; Jag tycker det är bra komiskt (sorgligt?) av er att vädra ert komplex gentemot Audi i varje tråd; oavsett ämne! Let's face it, om ni verkligen inte suktat efter De Fyra Ringarna, hade ni inte stört er lika mycket heller hehe... Men kvinnor ja - det finns goda förare bland dem med, men många "blinda" med tyvärr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.