|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har lite poler frågor. Är det ett måste att hela poler trissan måste ha kontakt med lacken eller kan man köra med typ halva trissan? Har polerat mina bilar under alla år och testat de flesta basic vaxen som tex: Sonax Lahega Nano tech (Turtle) Mm mm Men inte fått det resultat jag velat. Har endast hållit i ca 1 månad. Brukar köra en rubbing efter det en polish och slutligen ett vax. Är det rätt metod? Är rätt nyfiken på swissvax. Men priset är brutalt. Är det så mycket bättre än de jag räknat upp? Vad rekomenderar ni experter? Vill uppnå det där lilla extra. /Fredrik | |
|
Köra med halva trissan så kan du lika bra ha en som är hälften så stor, förtår inte vitsen. Swissvax är bra men lååååångt ifrån värt pengen. Satsa på Meguiars produkter ist, klart mycket bättre än dom du nämner och en bråkdel av pengen på Swissvax. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ytterst få vaxer har någon längre hållbarhetstid. Har för mig att Collinite 476 ska vara bra. Jag föreslår annars att du skippar vax och kör på en lackförsegling istället, förslagsvis Ultima Paint Guard Plus. Extremt lätt att applicera och längre hållbarhet än vax. /Masten |
|
|
Ja, självklart är en försegling mycket bättre! Inget vax har bra hållbarhet, ligger på ett par månader om bilen används normalt. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Det jag menade med halva trissan är följande. Kör man med hela trissan blir det bra mycket svårare att precisions köra maskinen. Den blir både tyngre och svårare att hantera. Menar bara att kör jag en huv försöker jag ju alltid ha hela trissan mot lacken. Kanske skulle fråga om resultatet blir detsamma om man lutar lite på maskinen för det går trots allt lättare då. Det som ska sägs med är att jag är rätt dålig i ryggen och har opererat mig så det underlättar för mig att ha ett medel som är relativt lätt arbetat. Meguiars? Kanske vore nåt. Får kolla närmare på detta märke. Men vilka steg ska man gå om vi säger jag skulle använda Meguiars produkter. /Fredrik |
|
|
Försegling mycket bättre-----GLARE® PROFESSIONAL POLISH - LACKFÖRSEGLING är den bästa jag har testat. Håller minst 1 år Anars vaxar du med Meguiar's Ultimate Wax (473ml) håller 3-4 månader(obs!!! ingen avfätning) Min favorit: GLARE® PROFESSIONAL POLISH |
|
|
Länk Länk |
|
|
Hej! Jag har fått sponns med proffs medlen från Meguiars och schampo. Även köpt annan stödplatta mm mm och får hem medlen i nästa vecka. Detta är alltså inte nåt konsument medel ;) Får se vart det landar. Jag ska starta en tråd hos den svenska återförsäljaren av Meguiars och där visa före och efter bilder på min Bmw m3 e36. / Fredrik |
|
|
Mugellorot: Har använt MGs proffsprylar i många år och undrar vad du ska göra som är så unikt med dom? Sist jag snackade med Håkan så kräver dom rätt mycket för att folk ska bli sponsrade. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Var köper man meguiar i SE? | |
|
Bollnäs Bilvård har en del; Länk Även GüntherMCardetailing; Länk Jag föredrar dock att beställa från Shinerama (UK) eftersom priserna där är trevligare; Länk /Masten |
|
|
Jag rekomenderar er att ringa till Larry på bilvårdsgrossisten.se Han är enormt kunnig och aldrig träffat en mer hjälpsammare säljare. Han förklarar även in i minsta detalj hur medlet funkar och hur du ska göra. Gå in på bilvardsgrossisten.se och gå sedan till hans forum. Du får svar på allt vad gäller bilvård. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.