|
|
|
|---|---|
|
Hejsan gott folk! Det är såhär att jag måste byta stötdämpare och fjädrar bak på min fina e46 320i Touring -01 Jag har gnissel i bakvagnen och komforten är inte så hög och när jag kör över brunslock i ca 50 så får antispinn (ASC) in .. mindre kul. Har kollat länge på schmiedmann ebay osv och läst alla möjliga tips men har inte kunnat komma på något vettigt. Jag vill därför be om tips och köpråd från er, känns lite skumt o beställa från ebay då tillverkarna har alla möjliga konstiga namn och har även förstått att Meyle inte är något att föredra vad gäller dämpare. Tänkte även byta fjädersätesgummi, fjäderbenslagring osv.. finns det något "kit" att köpa någonstans? Tips på bra webbbutiker och återförsäljare? har kollat lite med Amotek dom sa Fjädrar från Lesjöfors och Dämpare från KYB Excel-G .. är dessa något bra kvalité? OBS jag vill inte ha sportdämpare då jag vill ha någorlunda orginal och ha skön komfort i bilen. Tack på förhand! | |
|
Köpt schmiedmanns "original" om du inte vill ha sportdämpare. De har även alla gummidelar och lagringar som behövs, smidigt med allt från samma ställe. |
|
|
Om du vil ha roginal varför inte köpa orginal från BMW? Eller vill du ha motsvarande BMW orginal men till billigare pris? eller samma komfort/hårdhet som orginal men hållbarare kvalitet? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Hej! Jag vill ha samma kvalite som orignal fast mer komfort.. men jag har beställt dämpare och fjädrar från amotek.se KYB-G heter dämparna och fjädrarna är från lesjöfors. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.