AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.483

Frågor om E39 540, pixelfel mm.

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hej
Nyss skaffat mig en E39 540

1. Jag har pixelfel på displayen. Det verkar vara ett vanligt fel? Hur ordnar man till det? Dyrt?

2. Motorn går jättedåligt när man kallstartar. Samt att den rycker aningens när man åker på låga varvtal med en hög växel. I övrigt går den kalas

3. BMW ville ha 7000kr för att montera en komplett motorvärmare. Kan man lösa det på annat billigare vis?

mvh
Jag tror att den bästa lösningen på pixelfel är att beställa ny zebtrastrip ("Ribbon cable") från Länk kostnad ca 300kr.

Länk

Instruktion ska medfölja, jag tror att samma person också säljer via Ebay.

Dock så är väl inte själva operationen helt riskfri, jag har tex inte vågat mig på det här själv ännu. Bör inte vara så farligt om man är nogrann. Tror tex det finns platsplugg som skyddar en del av skruvarna i displayen, dessa måste man borra bort och så vidare.

Här finns det lite guider på hur det går till (men de kanske inte är fullständiga?):
Länk

Länk

Angående motvärmaren så är det väl bara att ta in lite offerter från icke BMW verkstäder.

Angående motorproblemen så är jag inte rätt person att svara.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ok, näe verkar lite komplicerat. Men det må hur som helst åtgärdas. Kanske kan lämna in pillerjobbet åt nån mer noggrann och tålmodig. :)

Yes, ska maila runt o fråga om motorvärmare. 7000 var baskemig i värsta laget!
Kolla med Mekonomen, En polare ska in med sin där och 4000 ska dom ha för jobbet....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.