|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, har köpt ett begagnat drag och skulle vilja få lite tips. Hur lossar jag bakspoilern enklast. Elkoppling, får med ett interface men hur vet jag om det passar min? Är från en 540 tror jag.. Tacksam för hjälp | |
| Tänk på att du behöver monteringsanvisningen för dragkroken för att få den godkänd vid besiktningen. | |
| Va? Det var definitivt ngt att tänka på. Får man ju förmodligen inte med på en begagnad | |
|
Nu är allt uppackat och nästan utrett. Ett par frågor återsyår ang. Interfacet. Eltjuvarna förstår jag, det blir totalt 8 kablar. Jordkablar samt en grov röd, som förmodligen ska till ngn säkring, finns det fördraget? Sedan finns en liten blåvit rackare, vad ska denna vara till? Vart fäster man själva interfacet, är det vid gpsen? |
|
|
Nu har jag kraftigt övertrasserat sökfunktion på autopower men finner inga svar.. Har monterat dit kroken nu. Det var en Oris. Det som fortfarande är lite frågetecken på är vart interfacet skall placeras? Vid navin ngnstans eller helt annat ställe. Har inte lyckats finna ngn monteringsanvisning till Oris än så det vore kanon om ngn har sparat som .pdf kanske?'' //Andreas |
|
|
Kanske denna PDF funkar?: Länk Länk Mvh |
|
|
Vilken ängel, tusen tack... Hittade idag vart interfacet skulle sitta, bara löda upp och dra om allt från början.. Hittar dock inte den kabeln till light check control som ska vara fördragen? Även efter omkoppling skickar den ut 5volt på de icke aktiva stiften, men dragkärran lyser som den ska iaf. Är det ett sätt att underhålla från ärgade kontakter eller har jag generalfel i interfacet. Mätte kablarna innan jag lödde ihop dem och det är definitivt interfacet som skickar ut dessa volt, inga kortslutningar eller dylikt alltså... Har aldrig varit med om detta innan.. |
|
|
Kom på att om du har automat på din E39 530d så dra inget tungt innan du bytt automatoljan...: Länk Mvh |
|
| Lugnt för min del. Man. låda | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.