|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte mig en 540i/6 i våras och har förstått att det är en relativt ovanlig bil. Hur får jag reda på mer info om min, exempelvis vilket "nummer" den har. Har sett att folk här på forumet skriver "exemplar 451 av 633 tillverkade" eller liknande. Finns de som svensksålda, hur många? Min är tysklandsimport, i trafik första gången i utlandet: 1997-09-16. Räknas min då som årsmodell 97 eller 98 ? I övrigt är jag mycket nöjd med bilen som är en Montrealblå Metallic som snart har gått 23000 mil, jag körde 1500 mil med den från mars till sista augusti. | |
|
För att bestämma modellåret så får man titta på tillverkningsmånad och det kan du få fram genom att mata in de sista 7 tecknen från ditt chassinummer här Länk Är den tillverkad 09/1997 så är det en -98 men är den tillverkad tidigare så är det en -97. ___ //Ulf |
|
|
Vehicle code DJ51 Series E39 Model 540i Body type Tou Catalog model ECE Production date 1997 / 09 Engine M62 Transmission Manual Steering Left Catalyzer YES Då har jag en 98 med andra ord :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.