|
|
|
|---|---|
|
Funkar de me bakhjul 19"x9,5 et 27 dvs m3 mått på en vanlig e46..? Bilen är lite sänkt,men inte extremt.. mvh superman | |
|
Nix, det går inte. Det är alldeles för liten offset. mvh/ Anders |
|
|
Skulle de gå om man valsar ut skärmkanten bak? går de att valsa ut så mkt? mvh |
|
| mikehunt: Nej, det går fortfarande inte. BMW använde 8,5x18 som bredaste fälgar baktill och dessa hade ET50. Du får köpa fälgar som passar istället. | |
|
Synd,man kan ju köra 4st m3 framfälgar istället..om man får tag på de..(et 47)??? superman |
|
|
Med minst ET40 går det nog att få dit 9,5x19" men du kommer nog för köra på max 245 breda däck om bilen är sänkt tror jag. |
|
|
De kan ja nog leva me..hehe.. Fram var de bara 8x19 et 47 såg jag sen.. Mvh superman |
|
|
mikehunt: Varför inte köpa däck och fälgar som är avsedda för bilen? Jag har aldrig förstått det där med extremt breda däck och fälgar på bilar som knappt passar, det är ju inte på något sätt snyggt. |
|
|
Jag kör med 10,5" breda bakfälgar vilket är 2" bredare än orginal och jag tycker det passar perfekt! Men det är ju såklart olika från bil till bil... |
|
|
Ja så klart det är ju förhoppningsvis jag som avgör va som är snyggt el ej,tycker de är snyggt med denna fälgtypen så är de ju tyvärr mitt problem.. superman |
|
|
Ju närmare fälgarna är skärmkanten desto snyggare är det. Tycker original fälgar i många fall har alldeles för mesigt et, för högt alltså. Men detta är ju en sak som är i personligt tycke. |
|
| Chris87: sådana kommentarer hör inte hemma här o det är för allas trevnad | |
| jorgen: Alla har rätt till att uttrycka sina åsikter på detta forum så länge det inte handlar om personangrepp. | |
|
Men hur nödvändigt är det? Det står redan i rubriken klart och tydligt att det inte är orginal grejer han vill ha tips om. |
|
| Jag vet att det inte är original som gäller, men det som föreslås kommer inte att passa. Det mesta hittills har ju enbart varit gissningar. | |
| Nej,fyra framfälgar kommer att passa fr m3,det var bara de jag ville veta all annan information om vad som anses snyggt el inte avsägs vänligt men bestämt.Tråden är iaf avslutad för min del.. | |
| Självklart har alla rätt till en egen åsikt men det är inte samma sak som att man har rätt att uttrycka den. Allt killen ville veta var om det skulle funka. Inte köp hjul som passar eller personliga åsikter. Handlar om att ha lite forums vett för allas trevnad så slipper man smutskastning mm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.