|
|
|
|---|---|
|
Var å besiktade bilen som är en bmw 528 -98. Felen var ljuset var för lågt och en krängningshämmare hade trillat bort. Jag sätte dit en ny å de sitter en givare till xenonljuset på ett stag där å de höjdes ca 5cm när jag monterade den nya krängningshämmaren så jag trodde att de räkte så men ljuset var fortfarande för lågt:( Hittar ingen justering på den. Måste jag koppla på datorn på diagnosutaget å ställa in ljuset? Tacksam för snabba svar Mvh Robban3 | |
| Givarens länkage sitter på en av länkarmarna (bakre i framvagnen på höger sida) och bör inte ha något med krängningshämmaren att göra. Möjligen om du kommit åt och ruckat på nått då du bytte (misstänker att det är krängningshämmarstaget som lossnat) Om allt sitter på plats och ljusen står lika mycket för lågt och inte så stora avvikelser är det bara att justera på insatserna precis som vanligt med justerskruvarna. | |
|
Jag bytte på höger sida fram för jag hade tappat den å ljuset var för lågt redan innan å när jag satte dit krängningshämmaren så fick jag trycka ner den nedre bakre länkarmen ca 5 cm för att få dit krängningshämmaren å då ändrades avståndet i givaren som sitter på länkarmen å då trodde jag att ljuset skulle höjas. Besiktnings killen prova å skruva på nått som såg ut som justerskruvar som satt på lyckta men inget hände. Var 2 st vita skruvar på ovansidan som vi vred på å då vreds även en svart på baksidan. Men inge hände. |
|
|
Justerpinnarna inuti strålkastarna har gått sönder. När de går sönder vrids insatsen i strålkastaren ner i bottenläget vilket gör att det lyser rakt ner i backen. En förbättrad variant av justerpinnarna ska gå att köpa via internet. Om du söker i forumet kommer du hitta mer information och sannolikt även en länk eftersom detta diskuterats flertalet gånger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.