|
|
|
|---|---|
|
Fyllde upp bilen (550i -07) med soppa i går kväll och plötsligt kände jag att det luktade bensin när jag stod still (kände inget under körning). När jag sedan parkerade bilen i garaget så såg jag att det var en strimma bensin på marken där jag kört fram, backat och kört in. Det ser ut som det kommer från höger bak på bilen. Det mest troliga borde ju vara att det är en ventilationsslang från tanken som läcker och när tanken är full så skvätter det upp i avluftningen och om den läcker så är det klart att det kommer ut. Någon som har erfarenhet av detta och kan verifiera teorin? Är det svårt att byta själv och är det risk under körning att bränsle kommer i kontakt med varma delar såsom avgassystem eller katalysator? //Eric | |
|
Vad gäller risken så körde jag ju hela vägen hem igår utan att något hände :-) Vid ungefär vilken nivå på tanken kommer jag sluta få problemet om det nu är avluftningen. Har ju kört den med halv tank och mindre sedan den anlände till Sverige Bilen är ju nyreggad som flyttgods och har stått ganska länge först i container och sedan i garaget så jag har inte kört den med full tank på ganska länge //Eric |
|
|
Nu vet jag inte alls hur det ser ut undertill, men det är ju bara att lägga sig ner och kolla. Ta med en trasa så kan man torka bort det som redan läckt, och då ser man om det kommer mera. Det är ju alltid en risk att köra med bränsleläckage - jag skulle inte gjort det någon längre tid. Bara vetskapen att man läcker brännbar vätska/ånga får jag ont i magen av. -- Markus |
|
|
Ja och det dumma var att bilen var på service igår och BMW hittade inget!!!!!!! så när jag fyllde upp igen efteråt så luktade det och läckte så nu blir det till att åka omkring med halv tank tills jag har tid att åtgärda det. //Eric |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.