AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.488

Hur öppna med nyckel utan att larmet går?

Min E61-a har behagat säga upp funktionen med fjärrkontrollen, säkerligen antennen vid bakluckan som är fuktskadad. Men tills jag fixat felet finns ett problem; jag måste låsa bilen med nyckeln och då jag ska låsa upp går larmet, det tjuter ända tills jag kör nyckeln i tändningslåset och vrider om.
Har läst om div tips här på "forat":
-ett är att hålla nyckeln kvar i dörrlåset i motsolsläget tills alla sidorutor åker ned och sedan sträcka sig in med nyckeln till tändningslåset. Funkar visserligen men jag bävar för att det snart kommer en morgon med kraftig frost på rutorna.
-ett annat tips är att när man skall låsa upp bilen först vrider åt nyckeln till höger och sedan vänster så går inte larmet. Detta funkar inte för mig, larmet går ändå.

Finns det flera bra tips?

Planen är givetvis att ge mig på bakluckespoilern (det är en E61-a) och den trilskande antennen därunder men det kan ta ngn dag innan jag kommer till skott.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Troligen är det kabelbrott i bagagelucke öppningen som är fel på din bil.
Enda sättet att öppna utan att larmet går är att sträcka sig in och vrida på tändningen.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
På E39 går det att stänga av "finessen" med BMW-scanner. Jag gjorde det på min och det borde väl gå att göra på en E61 också kan man tycka.
BMW-scanner -vad är det?
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
BMW-scanner: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.