|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte mig en Bmw 523 e39 för ett bra pris så nu tänkte jag fixa till det lilla som behövs, ett av problemen är att radion går i gång när man slår på tändningen/startar bilen direkt helt automatisk, vad man än vrider eller trycker på så reagerar inte den alls, sen så dör den efter exakt 10 sekunder, inget syns på displayen förutom det vanliga display ljuset under hela processen. Detta händer exakt varje gång jag startar bilen, sen dör den som sagt. Är det bara och byta hela radion/stereon eller kan man fixa det på något snabbare och billigare sett? (det är en Radio/Bandare med cd-växlare) Någon som har haft liknande problem??? Tack på förhand!! Mvh Nour | |
|
Det finns flera modeller på stereo, förmodligen har du en Business, sen finns det varianter på displayer osv. Har du klocka osv i samma display, isf syns denna? Förutom fel i huvudenheten så kan du prova med standardfix nr. 1: Lyft av batteriets minuskabel en kvart och återanslut, det kan räcka för att fixa många småfel. FP |
|
|
A jo det står Bussniess på den faktiskt, det skulle jag ha nämnt.. Inget alls visas på displayen, stereon går i gång bara.. Ingen klocka m.m. Det kanske fungerar efter en "nollställning" med urkoppling av batteriet. Fan att jag inte har provat det där :P Tack för tipset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.