|
|
|
|---|---|
|
Hej, har idag en BMW 540IAT e39 år 1998 som är standard utrustad men navigator 4:3. köpte en 16:9 skärm över nätet, och fick hem den idag, såklart skulle jag montera den. Förväntade mig en bild i 4:3 format i mitten, men det som nu händer är att bilden ser ut att vara i 16:9 format, dvs över hela skärmen, men den flimrar totalt skitmycket!! omöjligt att se något på den + att bilden typ är svart-vit.. Måste jag byta TV modul, eller blev jag blåst av säljaren?? Någon som upplevt något liknande? Väldigt tacksam för alla svar! | |
|
Antar att du kollat på detta redan: Länk MVH David Öfverdahl |
|
| hej jag har uppdaterat flera st från 4.3 till 16.9 det nända du behöver gör är bytt tv TV-modul | |
|
David: Jo, såg den guiden och där fick han i alla fall en 4:3 bild i mitten, vilket jag förväntade mej, men min flimrar bara, så undrar om den möjligtvis är trasig? Braman: Flimrade din skärm också, eller fick du 4:3 format? Kolla min länk på flimret. Länk |
|
| svårt och för klara ring mig 0737519975 | |
| Även jag bytte på min gamla bil 4:3till 16:9 bara koppla bort tv modulen och koppla in den direkt bakom navi enheten då får du 16:9 bild.men är inte100%..men prova dig fram det går..Även min flimrade | |
| Kan du förklara lite mer utförligt? Jag ska koppla ur tv modulen, och koppla in kabeln från den i navi modulen i bakluckan? | |
| Vet inte riktigt hur jag skall förklara,Men du har ju Tv modulen tror att det var den blåa kontakten den kopplar du bort och stoppar bak till på Navi enheten..Minns fan inte ledsen..Kan inte du skicka bilder så man får se kanske jag får flashback | |
| Vad är det för navi enhet du har är det mk2? | |
| Aa precis, det är en mk2 | |
|
När du säger navi enhet, menar du Läsaren för navi skivan? Den har i så fall en blå och en gul (eller va det röd) kabel. Sen så den stora modulen måste vara tv modulen, den har en blå och en vit kontakt. Har testat att koppla ur den blåa kabeln från navi skiva läsaren och istället kopplat in den blåa kabeln från TV modulen i navi läsaren. Men skärmen flimrade ändå på samma sätt :/ |
|
|
Okey men fick du 16:9 bild då? Ja den som läser skivan är Navi enheten mk2 i så fall,Minns som sagt inte hur det ser ut men du ska alltså inte använda tv modulen längre... Har du tid kom förbi Sumpan idag kanske jag kan hjälpa dig |
|
|
Har fått skärmen att fungera!! =) och det med original naviläsare och TV-modul (årsmodell 1998) Laddade ned uppdatering till navin, brände det på skiva och uppdaterade sedan navin's programvara. Ska kanske försöka fixa en guide för hur jag fick det att fungera på min bil, men om någon har liknande problem: Mejla på Serben93_alex@hotmail.com så förklarar jag mer utförligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.