|
|
|
|---|---|
|
Min 05:a (25000 mil) har ryckt lite på tomgång och man ser varvräknaren rycka lite också. Sen en tid tillbaka kan man även känna lite ryckningar runt 1500-2000 varv vid körning. Bilen är ny servad med "alla filter". Risken är att det är någon spridare antar jag... Finns det något tips på bra spridar smörjning? eller något annat att prova? Har sett en del äldre inlägg om folk som har problem med ryckiga 530d, men inte så många lösningar tyvärr... En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke | |
| automatare? antagligen lådan som trilskas då, doktorn ordinerar oljebyta i växellådan.. | |
|
Hmm... Yes det är automat. En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
Momentomvandlaren kanske? Fick vår bytt på den förra E60'n vid 2000 mil då vår hade ett fel från fabriken, med rycking gång vid låga varv. En kompis fick renovera sin momentomvandlare på sin 535dA vid 27k mil, då den också ryckte på låga varv (inkl. pendlande varvräknare). |
|
|
Min 530d automat har även den lite små ryckningar vid tomgång. Har gått drygt 13000mil. Men det är enbart vid tomgång, kan det vara momentomvandlaren ändå? mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.