AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
812

Hur f-n tar man ut kattarna?

Be
102
Bearclaw
530Dt -03 (E39)+Jeep nödbil
Vilken väg tar man ut kattarna på en 530D E39. dom sitter bultade i grenröret sen dubbla rör med flexirören bultat i bakre dämparröret. Men vilken väg tar man ut dom. Underifrån är krängningshämmare i vägen uppifrån en massa annat, (luftburk etc) Nån som har bytt o vet det lättaste sättet? (Det är flexirören som ska bytas)
Mvh/Björn
Be
102
Bearclaw
Då tackar jag så mkt för hjälpen o alla uttömmande svar!..... Men kom igen nu, nån måste väl veta???
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
En gång i tiden så drällde det in svar på frågor som folk ställde. Det är inte riktigt så längre. Nu är det mest klistermärken och snygga eftermarknadsprodukter...
Det känns som att de som var duktiga på bmw har lämnat forumet.

Men som någon form av svar på din fråga.
Jag som inte har någon E39 och inte vet hur det ser ut där under tycker ändå att det enklaste borde vara att ta bort krängningshämmaren om den är i vägen och plocka kattarna den vägen. På min E46 ser det väldigt trångt ut om man ska ta dem uppåt.

///BMW - Was sonst!
Be
102
Bearclaw
Ser ut så på E39 med, lättare o ta dem underifrån. Ovanifrån verkar luftfilterkåpan vara bultad i toppen eller ventilkåpan med byte av packning som följd vid demontering.
Och jag håller med dig JohanE: Det var ett tag sen jag var inne här och förr fick man svar på allt i stort sett, det var tveklöst bästa bilforumet på nätet, numera verkar meknivån ha sjunkit desvärre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.