AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.790

523 -07 18k mil dåligt köp?

Ro
23
Rozzi
320i Touring -07
Hej på er
Då var man i tankar på att byta bil igen. Vi har märkt att 320iT vi köpte för ett tag sedan blivit alldeles för liten med en nyfödd och hans tillbehör (barnvagn i bagageluckan och that's it, inte mycket mer som får plats)...

Så nu försöker vi hitta en 5-serie, problemen är många men det mest störande är skambuden man får för 3:an, 120k -> 155k tycker jag är lite väl lågt för dom milen och utrustningen (5500 mil, dynamic, comfort, advantage + en del "småpaket").

Men nu till varför jag startade den här tråden. Hittade en 523:a 07-a som har rullat 18k mil (!!!), den har bra med utrustning, ser bra ut, fullservad på aukt. verkstad:
Automatisk växellåda, Avtagbar dragkrok, Elstol med minne, En ägare, Skinnklädsel, Svensksåld, Komfortstolar, PDC, Bluetooth.

Är man dum om man byter in lågmilaren till långmilaren? Tanken är att byta 320n mot 523:an med så få kronor som möjligt emellan :)

/Rozzi
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Inte nödvändigtvis. Är historik och magkänsla goda, så kan det vara ett alternativ. Går det att få tag på tidigare brukare? Typ 4500 mil/år tyder såklart på mest långkörningar som ju sliter mindre, men en faktor att förhålla sig till är ju att alla skyddsnät är väck vid 18000. Fast att entydigt svara på din fråga kan man tyvärr inte göra förrän efteråt, och efterklokhet är ju som bekant inte mycket värt ;).

Good luck, iaf.
Det är en avsevärd skillnad mellan 55' km och 180' km. Å andra sidan slipper du symaskinen i 320i, men jag tror ändå att det blir en usel affär att byta till sig en bränsletörstigare bil av äldre snitt (om det nu inte är FL version som avses).
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
155k för din bil är inget skambud, anser jag.
5år gammal, F30 på g, samt samt den "minst" atraktiva motorn i e90-serien.
Ro
23
Rozzi
320i Touring -07
Hej
Tack för alla svaren... Magkänslan säger 18k mil, som Dr Bilfåne säger, alla skyddsnät är borta vid dom milen, säg att man behåller bilen i fem år och kör 1k mil om året (vilket är ungefär så mycket som vi kör), vid ca 23-24k mil är bilen väldigt svårsåld...

Och 18k bilen är faceliftad, det är därför jag är lite småsugen. Och det är inte symaskinen som är det stora problemet (tycker att den presterar bra i det som vi använder den för), det är utrymmet och att frugan insisterar på en automat...

155k är ingen skambud (visst vill man alltid ha mer, men realistiskt..) 120 däremot är väldigt lågt.

Äsch, vet inte vad jag ska göra, kanske skulle vänta lite...

MVH
Rozzi
Hej!

Är det denna: Länk

Om du har fått ett bud på 155k på din bil så kanske du kunde acceptera det och bjud 150k för 523 vid direktköp.
Bilmarknaden tycks stå ganska still nu så därför du får "skambud" tror jag.

Eller varför inte en med M-paket, ex:

Länk
Länk

Mvh Ubbe
Ro
23
Rozzi
320i Touring -07
Hej Ubbe
Japp det stämmer, det är den (första länken). Att marknaden står still har jag surt konstaterat. Finns inget av direkt intresse (därav långmilaren). :/

Men jag tror det är bäst att vänta tills en så "rätt" bil som möjligt kommer med mindre mil framför allt, då kan man vara villig att öppna plånboken lite också.

MVH
Rozzi

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.