|
|
|
|---|---|
|
Hej som rubriken lyder så lyser asc lampan konstant och jag kan inte avaktivera den, jag har även felsökt bilen med Carsoft 6.5 och fick detta felmeddelandet: BB 33959 abs1.dxt 2 Throttle valve Signal och jag undrar om någon vänlig själ vet vad detta betyder. | |
| antagligen har vajern till antisladden lossnat - sitter till gasspjället, kolla den först | |
| Den vajern som sitter där blev avklippt när jag hade den inne på reparation, kanske det hjälper att byta den. | |
| det gör det definitivt. | |
| ok man tackar ska genast byta denna och hoppas att det hjälper | |
|
Jag har nu beställt en ny vajer 240:- från BMW. Hur kan egentligen den vajern ge utslag på ASC för det sitter väl inte någon sensor eller liknande i sammankoppling till wiren vad jag vet, rätta mig om jag har fel. Fredrik |
|
|
Har nu bytat vajern till antisladden till en ny och ASC lampan slocknade, tack så himla mycket. Fredrik |
|
|
Men ett problem kvarstår och det är felkoden: 2 Throttle valve Signal som inte vill försvinna, trots att jag tar bort den med Carsoft 6.5. Hur ska jag göra. Fredrik |
|
|
Det finns en lösning på problemet, och den heter BMW DIS (Der Alte :-). Åk till BMW och låt dem koppla upp den till en "riktig" maskin! Det brukar lösa det mesta ;-) /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.