AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.526

ASCn går inte att avaktivera

Hej som rubriken lyder så lyser asc lampan konstant och jag kan inte avaktivera den, jag har även felsökt bilen med Carsoft 6.5 och fick detta felmeddelandet:

BB 33959
abs1.dxt

2 Throttle valve Signal

och jag undrar om någon vänlig själ vet vad detta betyder.
antagligen har vajern till antisladden lossnat - sitter till gasspjället, kolla den först
Den vajern som sitter där blev avklippt när jag hade den inne på reparation, kanske det hjälper att byta den.
det gör det definitivt.
ok man tackar ska genast byta denna och hoppas att det hjälper
Jag har nu beställt en ny vajer 240:- från BMW. Hur kan egentligen den vajern ge utslag på ASC för det sitter väl inte någon sensor eller liknande i sammankoppling till wiren vad jag vet, rätta mig om jag har fel.

Fredrik
Har nu bytat vajern till antisladden till en ny och ASC lampan slocknade, tack så himla mycket.

Fredrik
Men ett problem kvarstår och det är felkoden: 2 Throttle valve Signal som inte vill försvinna, trots att jag tar bort den med Carsoft 6.5. Hur ska jag göra.

Fredrik
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Det finns en lösning på problemet, och den heter BMW DIS (Der Alte :-).

Åk till BMW och låt dem koppla upp den till en "riktig" maskin! Det brukar lösa det mesta ;-)

/A

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.