|
|
|
|---|---|
|
Jag har provkört två stycken e65, dels en 735 och en 745 och måste säga att jag blev besviken! Det känns som att det är en pråm att ratta runt i till skillnad från min e38 som känns mycket mer agil och distinkt i sitt beteende. Dessutom gillade jag inte växel-"spaken" som sitter bakom ratten på den modellen. Det kändes som att jag skulle få den i näven varje gång jag tog i den! Istället har jag börjat snegla på Audi A8 D3 och provkörde en 4.2a på 335hk 2006:a i helgen och blev helt förälskad! Då dyker det ju upp massor av frågeställningar eftersom man är helt insnöad på BMW.. Finns det några bra utländska forum för Audi? Jag tycker att NordicAudi-forumet verkar lite väl sömnigt med få inlägg och få svar på frågor som folk ställt. Finns det några bra begagnatguider för Audi likt den vi har här på Autopower? Har vi några A8 konnässörer här på forumet som vill dela med sig av sina erfarenheter? | |
|
Kolla quattroworld.com audiforum.us och audiworld.com det är dom bästa jag hittat. Har haft min diesel i 1,5år och är väldigt nöjd. Ang bensinaren skulle jag hellre sikta på en FSI med 350hk, så slipper du kamremmen och får bättre bränsleekonomi och några häst till på köpet. Inga direkt stora fel annars men luftfjädringen är en potentiell felkälla. Tändspolarna med men det ska vara garantirep. Automatisk baklucka krånglar ofta verkar det som. MMI skärmen har kugghjul i plast som driver den upp/ner som verkar gå sönder på en del bilar. Jag är inte inloggad här så mycket numera men om ngn vill veta mer om D3an så skicka gärna ett email . |
|
|
Hilden: Vilken årsmodell har du och hur många KW/Hp, 240/326? Berätta gärna (mycket) mer om din A8! Mvh |
|
|
Jag har A8 2007/LCI 4,2 FSI. Skön kärra! Quattro! Ganska OK med bränslet. Bra drag i 350 häst! Gillar automatlådan mer och mer, sportläget är ganska mycket brutalare, med normalläget "smooth". Sedan med luftfjädringen brir det ju som att fluffa fram på små moln! ha det CF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.