|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är nybliven ägare av en 118d -06 och är supernöjd med allt sånär som på en detalj. Aux-ingången och 12V-uttagets placering mitt emellan framsätena. Jag vill kunna sätta min iPhone 4 i rutan eller någonstans på centerstacken så jag kan se den när jag kör och samtidigt kunna ladda den och spela musik via aux-ingången. För att göra detta måste jag idag ha långa kablar som hänger kring växelspaken och hela vägen till kontakterna. Sökte på forumet men hittade inte riktigt något bra svar på mina bekymmer. Hur har ni gjort? Jag antar att en fast installation är mitt enda alternativ? Har förresten Business-radion. | |
|
Jag har köpt en passiv hållare från Brodit. Sedan har jag köpt BMWs iPod-kabel samt en förlängningskabel för iPod-kabeln som heter dockXtender från cablejive.com. dockXtender-kabeln har jag dolt under plastkåpan som löper på vänstersida om växelspaken. Har du USB-kontakt i din bil? Är den iPhone- och Bluetooth-förberedd? Annars kanske BMW Station för iPhone är ett alternativ? |
|
|
Tyvärr ingen USB-kontakt. Hur vet jag om den är iPhone och bluetooth-förberedd? Just nu är jag inne på en sån här Länk och så en USB>12v-adapter. I så fall blir det nog en Brodithållare också. Har du lyckats gömma sladden utan att plocka isär mittkonsolen? |
|
| Japp, det går att peta in sladden i underkanten på sidan av mittkonsollen om du förstår hur jag menar. Däremot tror jag att sladden du hänvisar till kommer att bli för kort. | |
| Om du inte har USB-kontakt har du nog inte heller iPhone- och Bluetooth-förberedelse. | |
|
Den vita sladden ska ju vara 115cm lång. Det bör väl räcka? Får klippa till en snörstump och mäta innan jag beställer annars :) Ska dra förbi verkstan idag och kolla vad de har för alternativ. BMW station kan nog funka men jag är rädd för att den är dyr. |
|
|
Liten uppdatering BMW-verkstan hade ingen aning om ifall BMW station skulle funka. Snap-in eller snap-on eller vad den heter fanns men då får jag den ju i mittkonsolen och där gör den ingen nytta. Nej, det får bli Brodit-hållaren och kabeln från cablejive. Iphonebutiken hade den kabeln hemma för 200:- Hoppas bara att jag också lyckas gömma kabeln på ett snyggt sätt så det inte ser för hemmasnickrat ut. |
|
| Det går åt mer kabel än man tror. Min är 1.8 meter och är precis lagom för att kunna gömma kabeln tillräckligt mycket tycker jag.. Så ett test med en snörstump exakt den väg du tänkt dra kabeln är nog en bra idé. Tänk också på att det är mer diskret med en svart kabel än en vit, men det är ju en smaksak. | |
| Ja men det går ju alltid att förlänga om det skulle behövas. Huvudsaken är att jag har splittern från iPhonekontakt till USB/stereoplugg | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.