|
|
|
|---|---|
|
Hej Skulle byta till vinterdäck för första gången med domkraften som följde med, då saknades den svarta plasten som håller domkraften på plats (vänster fram). Det är nu bara ett hål där, såg inget rost, frågan är om den inte trillat av för inte så länge sedan. Frågan är vad jag ska göra nu... Det lutar nu att jag ska köpa en mjuk puck som man har till garagedomkraft, då original kostar antagligen en hel del och den hårda kanske "glider" ur sin position. Eller är den hårda pucken bättre? Tips å kommentar tack! | |
| Köp en s.k. jack-pad till garagedomkraften så kan du välja o vraka bland lyftpunkter. Då kan du lika gärna lyfta i mitten så behöver du bara göra två lyft vid byte. Men den lilla plastgrejen kan ju vara bra att ha den dagen du står med punktering efter vägen, även om det inte hör till vanligheterna. | |
|
Köp en ny och täpp igen hålet,samlas bara en massa skit där innanför med tiden. Håkan |
|
|
Art: 51717001650 Kostar ca en hundring, om det är den du menar. Bara dit med en ny. Mvh Stefan |
|
|
Tack för all tips. Ska nog köpa mig en Jack-pad och sedan orginal. (Fick faktisk punka i somras, höger bak) Har ingen garagedomkraft just nu. Hur är det att använda Jack-pad till original domkraften (vilken är bäst, den hårda eller mjuka?) Hur funkar det med att lyfta i mitten med original domkraften? Vet inte om förra ägaren har kört på ngt men jag ser iaf inte andra skador runt omkring. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kan även få vindtjut" om dessa är borta, på de första årsmodellerna satt dom inte kvar nått vidare men sedan uppdaterades dessa med en låspinne som knackades i mitten för att låsa fast den bättre. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
fredde 7 |
Anders 72: Går utmärkt att göra en tvålyftare på orginalinfästningarna också:) |
| fredde 7: Ja lyfter man nog högt kan man nog hissa både fram o bak på en sida. Men då ska man nog använda garagedomkraften och skona den vingliga lilla orginalstackaren! ;) | |
| Ja jag skulle nog använda orginalen i nödfall är inte överdimensionerad precis funka att lyfta med den även om gummit är bort har gjort det flera gånger | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.