|
|
|
|---|---|
|
Hej, Skulle förmodligen behöva byta den övre oljetrågspackningen på en 740 -01. Måste man riva hela framvagnen för att kunna byta packningen, eller kan man bara lyfta motorn en bit och pula in den nya packningen? Går det att ful-laga med packningsmassa utan att behöva riva allt för mycket? | |
|
Fifan är min första tanke :) Jag skulle inte ens få för mig att göra det utan att lossa balken. Hänger du motorn i ett ok så plockar du bort tvärbalken rätt snart. |
|
| Lite svårt att utföra i ett OKQ8 gör-det-själv garage. Man kommer ju minst behöva en hel dag, och gärna då en lyft och något att hänga motorn i. | |
| Jag skulle inte göra det i en GDS hall nej, låter dyrt :P Har du ingen kompis du kan va hos, eller något jobb du kan va på helgtid? Har man inga lämpliga verkstadsgrejor funkar en rejäl träregel och spännband att hänga motorn i. | |
| Jag fick chansen att köpa en 740 billigt, men den läcker olja vid övre oljetrågspackningen och man behöver byta tank, så det är inte värd allt jobb som krävs för att få den tillbaka på gatan igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.