|
|
|
|---|---|
|
Hej, mina fyra hjul blev stulna den 11 oktober och bilen lämnades på fyra gatstenar. Bilen är nu inne för riktning av trösklar samt omlack av större delen av bilen pga skadegörelsen. När det gäller hjulen hade jag original 18" M-sport fälgar men försäkringsbolaget ersätter bara 80% av värdet, dvs 80% av 35.000kr. Jag måste därför lägga 7000kr emellan plus att jag måste köpa vinterhjul väldigt snart. Antingen lägger jag 7.000kr och får nya 18" m fälgar med continental RFT däck. Eller så köper jag 19" BBS CK fälgar med vanliga däck genom försäkringsbolagets samarbetspartner och får pengar över till vinterhjul. Eller så letar jag begagnade sommarhjul, minimum 18" och sedan begagnade vinterhjul. Detta är dock inte helt lätt eftersom jag vill ha lika dana fälgar igen. Vad tycker ni att jag ska göra? Bilen är på lack nu och jag måste fixa fram hjul ganska snart. BBS fälgarna är hemma på 3-5 dagar men frågan är hur det ser ut på den bilen. Jag hinner inte beställa från USA och sen vet jag inte hur det är med piratmarknaden just nu, det är väldigt lite piratfälgar till e61 på blocket. Jag är MYCKET tacksam för tips och råd. | |
| Så här års tycker det är solklart, om du bara får lös pengar från försäkringsbolaget: Köp o montera vinterhjul och håll utkik efter fina bagagnade M-hjul under vintern. Om inte det finns går det ju att köpa nytt till våren så har du gett det en chans. FÖrövrigt tråkigt med vandaler som inte bara stjäl, utan saboterar dessutom ! Örfilar med spade skulle det vara! | |
|
Kollar här Länk Där får du fälgarna för cirka 14000:- däck för 8000:- så får du vinterdäck med ju... Du kanske till och med kan beställa dem där också... |
|
| Att folk inte kan ge fan i andras grejer. lider me dig | |
|
Det vore helt klart intressant, de skriver att det är originalhjul dessutom. Jag såg en uppsättning på blocket Länk men de ser konstiga ut, mina skålades in mot centrum mycket mycket mer än dessa gör. Kan detta vara från en e46 eller är det kopior? Jag har pratat med www.dackfynd.se som samarbetar med Trygg Hansa. Jag får en uppsättning 19" BBS CK i silver, 8,5tum breda med däck för 21.500kr. Jag har alltså 6.500kr kvar att köpa vinterhjul för sen. Vad tror ni om BBS CK, kommer det se bra ut? Jag tänkte de här: Länk eller Länk Jag skulle gärna köpa dessa men BMW säger att de bara passar M5, stämmer det? Länk |
|
|
Hemskt trist vad folk snor andras grejer hela tiden. Jag hann faktiskt sälja mina 18" 135M som jag hade på min E60 till en kille som sedan blev stulna en vecka senare i samma stadsdel + att hans bil blev helt saboterad under angreppet :/ Jag hade gått på antingen Alloywheels eller BM Autosport. Två pålitliga och proffsiga handlare med stort urval och kompetens. BBS känns mer 3-serie än 5-serie kan jag tycka och generellt tjatigt bland andra bilmärken och som eftermarknadsfälgar men det är bara vad jag tycker :) Bra replikor (1 set/4 fälgar) hos BM Autosport ligger oftast under 700-800 pund och tar cirka 1 vecka att få hem. Han har även lättbegnagnade original BMW fälgar till 5-serien som säkert är tipp topp till bra priser www.bmautosport.co.uk 18" 135M hos Alloywheels ligger på 1321 pund inkl VAT + frakt. Brukar ta lite längre tid, 2-3 veckor, om dom inte har grejerna hemma. Annars är ju 19" 172M riktigt snygga på 5-serien dock lite dyrare på 1786 pund. www.alloywheelsdirect.net |
|
|
De sista du länkar till passar din bil också Länk . Dom fälgarna finns med ET14 och ET20 och ET20 är det du original ska runt om men även ET14 ska inte vara något problem, fälgarna hamnar bara 6 mm längre ut. Jag kör med ET12 fran och ET17 bak på min E61 och har 8,5" + 9,5" breda fälgar. Däckdimensionen på dessa är också enligt vanlig E60/E61 då M5 kör med 245/45-18 så det är fullt möjligt att dom som annonseras är med ET20. ___ //Ulf |
|
|
Enligt Alloywheels har E60/E61 samma fälgar när man tittar på 18" 135M och 184M. 18x8" runt om med ET20. Så det är nog inga problem om fälgarna på Blocket är likadana och däckdimensionen är korrekt :) 184M vet jag att många M5/M6 använder men jag vet inte ifall det är exakt samma storlekar eller special med M-standardmått. |
|
|
BM Autosport verkar riktigt bra, de har kompletta sett med M135 för under 1000pund, men nu har jag redan beställt BBS CK och vill inte strula mer med försäkringsbolaget, Först sa jag JA till nya hjul för 35.000kr, sen sa jag att jag ville ha pengar, nu sa jag att BBS för ett bättre pris utan självrisk blir bra. Dessutom måste ju frakten från England hit kosta en hel del? När jag tittade på Alloyhweels såg jag att de listar fälgar som BMW inte säger passar till BMW e61, dessutom blir det dyrare med ex 166m, 167m eller 172m än BBS challenge. Stilren: Hur säker är du på att 184m verkligen passar utan problem på min e61? Enligt BMW har de ET14, så det borde skilja 6mm åt något håll? Jag tycker ju de fälgarna är mycket snyggare än de 17" jag länkade till så passar dem vill jag ha dem. |
|
|
Dessa fälgarna har suttit på en BMW e61 M5: Länk Så det är nog et14 |
|
|
Fälgarna på blocket (M135) ser ut att komma från en X-drive modell. De ser lite konstiga ut. Det är verkligen bra priser på de nya vinterdäck som CityDäck i Malmö har på org BMW fälgar! |
|
|
Jag hittar ingen e61 med M-paket som har BBS CK fälgar men jag tror det kommer se ut ungefär så här. Jag gillar originallocken och jag vill inte att det ska se ut som en gangstervagn... Alternativen för mig är därför inte M6 även om jag gillar de fälgarna, kvar blir original 18"m, 550i fälgarna samt BBS, för BBS är det enda icke original jag kan tänka mig. Så här bör det väl se ut ungefär? Detta är dock 20" Breighton. Länk Någon som faktiskt har en bild på en e61 eller e60 med BBS CK 19" ? |
|
|
Varför inte köpa BMW original till betydligt lägre pris? Jag handlar ofta av SalesAfter i Bayern och är mycket nöjd, både med priser och med service. 135M med GoodYear RFT för 26.000 + frakt. Eller 172M på Conti för nästan samma pris. De fixar även vinterdäck - det är bara att be om en offert! Länk ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.