AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.955

Helförsäkring 550 i Sedan :-(

Sida 1 av 2
Visa användare
81
erfo02
BMW 550i -07
Ska det verkligen vara nödvändigt att betala 20 000 kr för en helförsäkring av en BMW 550 i Sedan? Detta erhölls från SalusAnsvar och var bland de billigaste alternaiven. Det fanns andra bolag också men då landade vi på 25, 30 ja till och med 40 000 per år. Några förslag på alternativ och vad betalar ni övriga?
Självklart kostar det extra iom att man bor i Stockholm men 30 skadefria år borde ju generera bättre pris än vad jag fått offert på tycker man.

//Eric
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det är skillnad mot min 320dTM -10 (har vagnskadegaranti kvar) som jag betalar 2700:-/år!!
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
erfo02

Sök via Compricer!

M-Power
The Ultimate Driving Machine!
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Vad säger Trygg Hansa, Aktsam eller LF (inte if)?
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
7K hos LF, bor iofs en bra bit från Sthlm plus att jag e bonus kund lr vad det nu heter.
20K låter helt galet.

//PB
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
3400 hos IF BMW original i småstad. 08:or har ni väldigt mycket strul däruppe?
FastEddie: oT, men vad heter den färgen du har på bmw'n bredvid ditt namn, den är typ grön av ngt slag, helt oslagbart snygggg!!!! :) :)
Visa användare
81
erfo02
BMW 550i -07
Ja jag håller med om att det är sjukt. Bor i radhus i en av Stockholms kranskommuner och har bilen i låst flerbilsgarage så det finns egentligen ingen anledning till att betala bilen en gång till på några år genom en dyr försäkring.

//Eric
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Betalar knappt 7.000kr för min helförsäkring + tillägg. Bor i villa i kranskommun till Malmö och full bonus. Bolag är BMW Originalförsäkring och rabatt från BMWCS-medlemskap.

___
//Ulf
Har du kollat BMWförsäkring inklusive medlemskap i BMW CS? Jag hamnar på ca7tkr/året för mina, skriven i närkommun till Stockholm. Övriga bolag låg långt över.

Stephan
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag har flera vänner i Stockholms innerstad som vittnar om att det inte går att försäkra en lite roligare bil utan att bli skinnad. 20-30 tkr i årspremie är tyvärr inget ovanligt.
Det beror helt och hållet på vart du bor och hur länge du haft körkort. Vissa bolag bryr sig också om vart du parkerar bilen på natten. Kör trafikförsäkring.
Visa användare
19
UndergroundDj
X5 E53
530 IM E39
Har du kollat med Dinaförsäkringar.se ?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Sthlm+ Bmw är ingen bra kombination när det gäller försäkringspremier tyvärr.

(En M5:a från 02 skulle ca kosta 45 000:- för mig senast jag kollade förra veckan och det var typ bland det billigaste jag hittade och en MB E55 AMG från 2001 skulle kosta runt 14 000:- )

Rimligt? Inte enligt mig iaf.

BMW M-POWER
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ett tips är att köra insplanet,compricer, suredo samtidigt - när respektive säljare ringer upp säger du att du vill komma så nära 10k som möjligt (eller en summa långt under den du fått själv). Då letar dom åt dig, sen brukar det gå att få ner premien om man ökar lite självrisker osv.
Jag hamnade på 11167kr om året för denna Sv-sålda 550iAM E61 Länk hos BMW försäkring och 12155kr för denna 550iAM LCI Länk 36år boende/skriven i kommun som gränsar till Stockholmskommun, okej den sista ligger på 19tkr med fria mil.

Stephan
Visa användare
81
erfo02
BMW 550i -07
Ska faktiskt ringa BMW försäkring imorgon och kolla vad de kan erbjuda.
Provade med Netviq efter att ha sett deras annons om att de hade marknadens bästa priser men fick svaret att de inte försäkrar den bilen eftersom det är hög risk. Tacka f-n för att man kan hålla låga priser om man bara satsar på säkra kort såsom gubbar i hatt som kör 945

//Eric
Jag testade för skojs skull att se vad det kostade. Jag hamnade på 10500 drygt hos IF för en 550-07. 14000 hos Folksam.

/Bellamy
ke
134
kevin320d
320D M. E91 2006
Länk skall vara billiga kolla med dom.

Lycka till

Mvh Kevin
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Att premierna är så höga beror på antalet svin som fuskar och snor. I slutändan drabbar vanliga ärliga människor med ett intresse för bilar.
Visa användare
81
erfo02
BMW 550i -07
Ringde precis BMW originalförsäkring och då kommer jag ner till 13.500 SEK vilket är betydligt bättre än de 19.400 som SalusAnsvar ville ha.

//Eric
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.