|
|
|
|---|---|
|
Hej som rubriken lyder så har jag problem med min e38 735. bilen går hur bra som helst så länge man kör vanligt. Problemet kommer först efter att man utfört en kick-down då bilen börjar gå som en potta skit och man får nästan stanna och stänga av bilen för att kunna köra vidare. Tacksam för svar | |
|
Kolla om du har fukt/vatten i luftfiltret. Om LMM får vatten på sig så spårar den ur helt märkte jag med... Trasig fläkt gissar jag på. Den som går en stund vid start av bilen. |
|
|
Bilen har gått i nödläge för att motorstyrningen upptäckt något allvarligt fel !! Vanligtvis kattarna som sitter igen. Men det kan ju vara nått annat.. Kolla upp luftfilter mm FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
När fläkten slutar fungera bildas kondensvatten i luftfiltret. Vid normal körning märks ingenting, men vid kick-down drar ju motorn ett kraftigt andetag och drar i sig vattendimma genom LMM och då spårar det ur fullständigt. Felsäkert läge osv. Vid omstart försvinner symptomet men grundfelet ligger kvar och lurar på nästa kick-down. Fläkten gick på en 5-hundring vill jag minnas. |
|
|
Haverarade katalysatorer är mitt stalltips, men kolla felkoder också. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Håller som sagt med Erik !! FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.