|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill ställa en fråga till alla som äger nya Z4an E89. Det gäller om ni hör ett vinande oljud runt 90 km/h när ni inte belastar med gaspådrag, likadant om ni har ett missljud runt 50 km/h? Ljudet uppstår när man släpper gasen och hastigheten sjunker. Min Bmw-verkstad påstår att detta är ett ljud som finns i alla nya Z4or och ska vara där. Det hör till saken att två olika "tekniker" på Bmw-verkstaden först sagt att det inte ska vara där och nu när man inte lyckats åtgärda det så ska det vara där. | |
|
Hör/har inget vinande som du beskriver.Och jag är allergisk mot alla oljud. Har bytt min bakpump för att den tjöt vid gaspådrag vid vissa varv/belastning (började efter ca 300 mil) Nya pumpen bättre men anar att det börjar så smått igen. Först "normalt" ljud vid påpekande eftersom inga felkoder gavs, men efter ett par besök till fick de göra en PUMA och sedan efter OK från BMW bytes pumpen. Ditt tjutande KAN vara pumpproblem fast med annan ljudbild. Finns en del om detta i olika forum. bl.a: Länk /Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.