|
|
|
|---|---|
|
Känns som alla trådar är inaktuella angående priser och tips. De enda jag känner till är fälgfixarna i hgb men tycker att deras priser (5000kr) är i överkant! Har ett par bbs 18" där 3/4 fälgar är ganska naggade runt om! Förra ägaren till dessa fälgar måste haft en fettish för trottearkanter :-) Fälgarna ska alltså spacklas upp,(ev. Blästras?) och sedan pulverlackeras i grå nyans. Vill ha tips på firmor som utför detta arbete . Bor själv i nordöstra Skåne så ju närmare desto bättre! Firman som åtar sig arbetet får själva kränga av däck osv. Tacksam för tips samt aktuella priser vad ni andra fått betala runt om i landet, så att man har lite kött på benen! | |
|
5000 är billigt...O man spacklar inte fälgar, de svetsar i material o svarvar sedan... Antingen så lagar du de halvdant själv med spackel o lämnar till valfri "klåparlackerare" som lackar de för 1000kr o hoppas sedan att fälgarna inte är orunda/skeva. Eller så lämnar du de till de som kan, tex Fälgfixarna. Finns säkert andra verkstäder som kan svetsa o svarva, men rikta de (om det nu behövs!) bör man nog ha erfarenhet av.... Jag gav 9" för helrenovering av mina M5 E34 fälgar "Throwing Star", o då fick jag nästan 20% rabatt, från början var det nästan 11" (priset är inkl demo av däck samt sk "dubbellackering" då fälgarna är 2-delade), jobbet gjordes av Intera i Stockholm |
|
|
Någon skevhet är det inte frågan om här! Hur dem går tillväga under renoveringen vet jag inte, trodde det vart någon form Av spackling men man lär sig något nytt varje dag! Fälgarna är alltså bara naggade och inte halvt demolerade! Mottager tacksamt tips på firmor som utför nämnt arbete. |
|
|
Ring och kolla med SRM i Malmö, Länk Men 5000:- var inte dyrt om jag får säga min mening. // Mvh Andreas |
|
|
Niclaza: De kan mycket väl vara skeva eller orunda, utan att det märks. Man kan även matcha däck/fälg så det blir bra vid små orundheter... Som sagt en kontroll skadar aldrig... Mina fälgar var lätt naggade bitvis, så här blev resultatet: Länk Länk Länk Länk |
|
|
5,000kr är kanske inte så dyrt då! Men hoppet är det sista om överger en :) Resultatet blev ju kanon dawwe!! Nyskick!! Får väl bli min julklapp att få fälgarna renoverade! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.