|
|
|
|---|---|
|
Tjaa! Första inlägget här.. I mitten av Juni blev jag lycklig ägare till en 318i från -99 med 17.500mil på nacken. Bilen var ägd i 8år av en dam på Lidingö, hade fullstämplad servicebok, fint med utrustning och såg riktigt fräsch ut, knappt nån rost alls!. 40lakan senare rattade man nöjt hem. De enda två felen jag noterade var att LMM var trasig och airbaglampan lös. I Juli åker jag runt en kväll i regnet när en rad varningslampor tänds. ABS, Handbroms och ASC. Ajj ajj där rök tydligen ABS-sensorn.. I Augusti börjar det dunka och skrapa från bakvagnen innan bakhjulen helt plötsligt låser sig (tur nog i knappt 20km/h o inte på motorvägen 2min innan!) In på verkstan för att visa sig att bromssköldarna rostat sönder och bromsbackarna lossnat. En massa fix och pengar senare är pärlan på rull igen med nya bromssköldar, handbromsbackar, hjullaget o säkert lite till som jag inte kommer ihåg nu. Skönt med fungerande bil äntligen.. I början av september blev det dags igen, hål i kylaren. Bara att åka runt med flera dunkar vatten i bilen och fylla på med jämna rum.. Bilen har nu gått 1300mil sen inköpet och står med trasig LMM, läckande kylare och trasig ABS-sensor. Har man lyckats med sämsta BMW-köpet genom tiderna? | |
|
Trist att höra:-( men med lite tur har du väl fixat allt snart som kan jävlas.. Det värsta jag läst om härinne i deppiga köp är nog han som köpte sig en "billig" 7-serien på firma och fick byta låda innan den ens lämnat parkeringen + all el + bromsarna +... :-S |
|
|
Det är nog inget som är specifikt för bmw, när man närmar sig 20 000 börjar de flesta delarna som inte bytts ge med sig - vattenpump, bussningar, hjullager och diverse andra godsaker. Kombinera det med en smula oflyt så har du din situation. Bara att bita ihop och laga, till slut har du bytt allt och då går den 20 000 mil till :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.