|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
På fredag hämtar jag ut RS5an hoppa att hustrun kommer gilla bilen:-) Ett måste om det ska kunna bli affär. Jag tror att vi kan ha en bra deal på g, Engströms måste bli av med bilen och det till någon som dom känner väl:-) Jag har fått specen och bilen kostar brutto över 900.000kr och kan man köpa den för traxt under 700 så är det nog en hyfsad affär. Du har ju en bra inbytesbil till Porschen ialla fall:-)(Eller vad säger du Andreas;) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Aha Stefan, låter kul! Vad gör du med S4-an? Blir alltså ingen M3? /Anders |
|
| Härligt med RS5! Ska du göra nåt med den, typ måla fälgarna eller dylikt? ;) | |
|
Anders; S4an kommer jag försöka avyttra. RS5 eller M3 har ingen betydelse i detta läge. Kommer att behöva något som är praktiskt att använda i jobbet och då är någon form av kombi aktuellt. Gärna en diesel. Sani; Funderar på att foliera bilen. Kanske ingen dum idé att lacka fälgarna blanksvarta. Du har säkert sett bilen, kommer ta några skapliga bilder i helgen och testa i Photoshop. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Ja, den är fin den färgen - IRL iaf, och rätt så ovanlig! Hade kanske därför själv inte gjort nåt åt det, men däremot målat fälgarna gråa/svarta just för att lyfta bilfärgen.. Fast visst är foliering kul, då har man ju tillfälle att verkligen skapa något unikt :) Frozen grey, Imolagul och Lambo-grön (Ithaca Verde) tex..? |
|
|
vad kostar det att foliera och är det garanterat att det ej skadar lacken när man tar bort folieringen? /Anders |
|
|
Anders; Räkna med ca 12-15 tkr. Är du kunnig så ska inga skador uppstå. Jag kommer själv foliera bilen, tänkte träna lite på min egen bil. Sani: Lambo-grön vore fräckt. Jag har en pärm med alla dekorer framför mig. Finns allt från taxibeige till alla metallic. Graphite metallic ser snygg ut, likaså ice blue som är en riktigt snygg. Annars finns ju guld:-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan, Jag skulle rekommendera en Porsche 997 4s facelift istället. Jag tror den kommer hålla ett avsevärt mycket bättre andrahandsvärde än RS5an. Är det din S4a som Engströms annonserar? |
|
|
hmm kanske borde foliera X5-an då, är lite less på svart redan innan skiten har börjat med vintersörjan. /Anders |
|
|
När vi ändå är OT: Litet inspiration till dig StefanL.. ;) Länk Dock har jag hört högre priser för professionell foliering, där man bara lämnar in bilen utan eget förarbete o så; uppåt 30k? |
|
|
hmmm måste säga att jag inte gillar svarta fälgar, saknar kontrasterna. Samma med min safirsvarta X5-a när jag bytte till svarta njurar, skall byta tillbaka till orginalnjurarna, för allt blev bara svart. /Anders |
|
|
Sani; Den var grym;) även om jag inte riktigt gillar baken så ser bilen kaxig ut med de svarta fälgarna. Kan meddela att RS5an uppfyller förväntningarna. Vilken underbar bil. Vilket ljud! Mycket bättre vägkänsla än S4an. Allt lirar fantastiskt bra, växellådan är snabbare och ger en otrolig körupplevelse, bilen känns som M3an i uppträdande vilket är ett gott betyg. Dessutom var det fuktigt och runt nollan i går men det hindrade inte hustrun och mig att kunna köra(läs våga) på riktigt ordentligt på småvägarna runt Roxen till Rejmyre och tillbaka till Linköping via Östra Harg. Hur kul som helst:) Kommer några bilder på pärlan:-) Ha det gott allesammans, PS. Snart ska vi ta bilen med HELA (Vilket inte går i 997an) familjen till något trevlgt ställe och avnjuta en söndagsmiddag. Bättre farsdagsupplevelse finns knappast. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Grattis Stefan, så det blev affär? /Anders |
|
|
Härlig rapport, tackar! Ser fram emot bilderna nu bara :) Blev omkörd av en grå RS5 i söndags, brutalt ljud må jag säga... |
|
|
StefanL: Folk kör snabbare i Linköping? ;-) Tycker alltid det blir snabbare tempo på E4an Linköping - Norrköping, börjar redan när man kör förbi Linköping. Känns som en kraftig majoritet kör från 130 km/h och snabbare även när det är becksvart ute. Först i Nyköping lugnar folk ner sig lite eftersom det normalt dräller av trafikpoliser där. ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.