AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
12.903

Audi A4 2012 facelift

Sida 2 av 3
RS5-an i Linköping var ändå rätt läcker i färgen tycker jag, har dock inte sett den live... Väldigt mycket pengar dock och de faller nog en hel del i värde i dessa tider. Håller ändå på att 1M borde vara bland det mest prisvärda man kan finna även om den "bara" har en sexa. Men Stefan du får isåfall se till att få väldigt bra betalt för din S4 och på så vis ta igen det du kan förlora på RS5-an.

/Anders
Zuffenhausen
Sani!

OT men är din A1:a en blå TFSi ?

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
TFSi, men inte blå - detta är min bil:

Länk

(Misanoröd pärleffekt) :)
Zuffenhausen
Ok, då var det inte den.
Jobbar också i Lundby, trodde att den blåa A1:an som står i garaget var din :-)
Visa användare
3.753
Sani
Nej, tyvärr :) (Han/hon har större fälgar + delskinninredning..)
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
S4:an får ta del av faceliften.
Länk

Mvh/ Niclas
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Som väntat. Märkligt att några nya lampor kan göra så mycket på utseendet. Jag tycker den efter faceliften blev klart fräshare.
Visa användare
3.753
Sani
Jo, o huven o grillen är förändrad med..

Undrar bara varför AMS orkar skriva ut alla modeller som förändras individuellt? Det är ju samtliga på A4-karossen liksom :)
Länk tycke fronten va riktigt snygg
Kommer i februari enligt TV.

Svenska priser och sjukt mycket bilder/film:
Länk

Men oj va ful den är jmf med nya 3-serie!
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag kan inte, hur jag än försöker, kalla A4 för en ful bil. Däremot ser nya 3-serie vansinnigt snygg ut på bild och jag håller den som den snyggare av de två utifrån de bilder jag sett.
håller helt med dig Amli, sen framförallt skulle jag ju aldrig välja en faceliftad A4 framför en helt ny modernare modell som F30 3-serie. Men Audin ser fräsch ut.

/Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Håller med dig Anders.
Tycker inte riktigt om faceliften på S4an. Känns lite tam. Däremot är RS5an snyggare med faceliften.

//Stefan

Mina bilar:Länk
en visuell jämförelse mellan nya 3-serien och den faceliftade a4:an
Länk
tycker bmw:n vinner lätt även om jag inte är så förtjust i sport line
Visa användare
3.753
Sani
Håller med, BMW'n ser (såklart) modernare ut och är därför att föredra. Dock tycker jag inredningen är trevligare i A4, med undantag för ratten kanske..
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BMWn är tuffare men Audin är snabbare:-)

//Stefan

Mina bilar:Länk
bm
92
bmw_tok
Audi A4 Quattro Avant 2.0tdi 2011
Är det inte bra jävla tragiskt att man ska behöva lägga ihop bilder brevid varandra för att kunna se någon skillnad på två Tyska bilmodeller??

Bmw:n och Audin är ju nästan exakt likadana. Vart tog fantasin vägen?
Visa användare
3.753
Sani
Mercedes la beslag på den? ;)
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Sani: Eftersom det va så mycket åsikter kring privatleasing konceptet när du först nämnde det på forumet skulle vara intressant att höra lite kring hur du har upplevt konceptet eller "all inclusive" som vw koncernen benämner det. Har det fungerat smidigt, några utgifter som tillkommit, kan man lösa in bilen mitt i en avtalsperiod och i så fall till vilken kostnad m.m?
Visa användare
3.753
Sani
Morron! Jo, jag är fortfarande nöjd med konceptet måste jag säga. Räntan är dock rörlig, så min månadskostnad har justerats (uppåt) en hundring typ.
För mig var ju "All inclusive" ett sätt att komma över en spillrans ny, välutrustad premiumbil i en tid då jag inte hade möjligheten att köpa en så pass dyr bil. Att äga sin bil hade såklart känts bättre, inte minst för att minska de fasta utgifterna - med soppa lägger jag c. 5k/mån på bilen....men å andra sidan är det kanske inte så mycket dyrare än totalkostnaden för en "ägd" bil; inkl värdeminskningen!

Nu har jag hamnat i en situation där jag ska bli pappa till våren dock, sitter därför litet dumt till på en tvådörrarsbil, och då hade det ju varit smidigt att kunna bryta upp kontraktet - men det skulle alltså kosta mig 30% av samtliga återstående amorteringar, vilket är c 30k; en peng jag hellre lägger på barnvagnar od :)
Så jag har ställt frågan till min kontakt på Audi Gbg, om vi inte kan göra någon "deal" avseende det kommande "All inclusive"-erbjudandet på Audi A4 Avant 2012, vi får väl se hur det blir!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.