|
|
|
|---|---|
|
Min lampkontakt till ena xenonlampan har gått sönder. Eftersom allt fungerar vill jag inte köpa nytt kit med allt utan bara lampkontakten. Det är ju en AMP-kontakt så den är ju inte okänd,men var fasen köper jag den? | |
|
Vet inte om detta är rätt men dom verkar ha lite olika pryttlar :) Länk FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
Tyvärr. Har redan kollat upp de som säljer xenonkit. Dom säljer inga lösa delar. Tack ändå. |
|
|
Ok men länken var ju till lösa kontakter AMP. Vad är det för kontakt du behöver då ?? FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
Har du kollat på BMW? De brukar sälja de flesta löst, men ibland har de svårt att hitta rätt artikelnummer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja jo, AMP är ju en tillverkare av bl.a kontakter. Den som jag vill ha är den stora plastkontakten man trycker på xenonlampan och vrider en aning så den låser runt lampan. Alla sådana kontakter på nätet har redan en kabel monterad. Denna kontakt är gjuten med epoxiharts efter kabelbiten monterats och det går ju inte att använda. Jag vill alltså ha en som är helt öppen för montage av egen kabel så jag får gjuta igen den själv sen. Tillverkare är ju AMPhenol, en stor tillverkare av kontakter, men var fasen köper man en sådan? |
|
|
Ok då förstår jag :) Den kontakten har jag aldrig sett omonterad !! Men maila xenonkungen eller Hova och fråga om du inte redan gjort det förståss.. Lycka till ! FordLTD BMW och USA-bilsälskare :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.