|
|
|
|---|---|
|
Hej är ny på autopower. Jag har precis köpt en BMW 530d 04a. Något som stör mej är att det inte går spela mp3 skivor. Så söker nu efter någon som vet om det går att fixa så det går att spela mp3 eller att man kan spela upp usb / iPod via stereon. Är mkt tacksam för svar. Diesel är för finsmakare ;) | |
| Uppdaterad firmware ger att du kan köra mp3-CD i driven i mittkonsollen. För att köra iPod krävs det antingen BMW's eget iPodinterface eller någon eftermarknadsburk. Kolla runt lite i bilstereodelen av forumet, finns massor om detta ämne. | |
|
Vad jag har förstått för att kunna spela mp3 så måste det vara professional stereon. Den kan inte heller vara för gammal. Tro det var någon gång på -05 som det skulle vara möjligt. De sa på BMW efter jag hade min där för någon vecka sedan att det skulle på på min. Men jag har inte fått till det. Satsa på AUX istället. Jag köpte kabeln för ca.700 kr monterade in den själv och nästa gång på verkstaden programmerade de om det så att det fungerade. Toppen bra och billigare än iPhone interfacet man ser dock inte vilken låt man spelar på skärmen med det var inte det viktigaste för mig. //Peter |
|
|
Vad kostar iphone interface? Diesel är för finsmakare ;) |
|
|
Det kommer jag inte riktigt ihåg. Men tror inte att det stoppar vid ett par tusen lappar och då är inte montering och programmering med. Enligt mig personligen är det inte värt pengarna. //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.