|
|
|
|---|---|
|
Jag har följande problem med min 316 compact -00: När jag kallstartar bilen så kommer efter ca 5-10 sekunder ett skarpt visslande/vinande från motorrummet. Det låter inte så värst mycket inne i bilen, men utanför desto mer. Ljudet tystnar tvärt efter ca 2-3 minuter och återkommer inte förrän vid nästa kallstart. Bilen går jämnt och fint som den ska och inga varningslampor lyser. Jag har inte lyckats lokalisera exakt var ljudet kommer ifrån. Ljudet följer inte varvtalet utan är konstant hela tiden. Någon som har några teorier? Nån cikulationspump med lagerfel? Tjuvluft? Tacksam för hjälp. Det är lite pinsamt när man kör ut från garaget och folk vänder sig om för att kolla vad f-n det är som låter... | |
| Kolla om det kan vara fläkten som lever om. Den kunde ha en tendens att göra det vid kallstart på min förra e46a. Så när den börjar skrika, prova stäng av fläkten eller andra varvtalen manuellt | |
|
Jag skulle tippa på sekundärluftpumpen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kupéfläkten har jag testat, det påverkar inte ljudet. Var hittar jag sekundärluftpumpen? Vilken funktion fyller den? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.