|
|
|
|---|---|
|
hej Mitt första inlägg då jag nyligen gått ifrån volvo och köpt bmw och " hittat hem " Har alltså en e34 525 från 92 som det ej finns värmestolar i, köpte skinnstolar och satte in och dessa har värmesitsar som jag tänkte koppla in men lite begränsade elkunskaper. Det är tre stift i kontaktstycket vilket bör vara 1 minus och 1 plus till högeffekt och den sista plus till lågeffekt ? mätte mellan minus och de andra och fick 367,3 kohm på den ena och 122,1 kohm på den andra och försökte då med hjälp av ohms lag räkna ut amperen för att veta vilken säkring jag ska ha. tex 12/367,3= 0.0326708 vilket känns väldigt konstigt. Så tänkte se om någon ser mitt fel och kan putta mig på rätt väg Ps haynes boken verkar inte täcka min årsmodell så hänvisa helst inte till den Mvh Mvh | |
| Ibland finns det fördraget, kolla under stolen om det sticker upp någon kontakt från golvet. Golvmattan är delad under framstolarna och finns det el fördraget så kommer det upp i skarven mellan bakre och främre golvmattan. | |
|
Välkommen förresten :) Bra val av bil! |
|
|
Tack så mycket för välkomnandet :) Okej jag skall kolla upp det isåfall är det ju enkelt annars tillbaka på ruta 1 :) Mvh |
|
|
Nej hittar inget fördraget kablage :/ |
|
| Hade en importerad 525T-92. Fick leta en stund under mattan innan jag hittade kablaget till värmen. Det var väl undanstoppat- leta vidare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.