|
|
|
|---|---|
|
hejsan låter som min 520i ska gå sönder när som vad kan det vara ljudet kommer från bakkant på motorn och vart tydligare efter oljebyte till 10w 40 olja från biltema kan det va oljan det är fel på ? har lagt ut lite filmer på youtube och som ni ser så följer ljudet med varvtalet är det något lager som håller på att ge sig eller skit i nån ventil tryckare ? Länk Länk Länk | |
|
Hej. Hade ett liknande dunkande/klonkande från min 520-95. ljudet blev bara värre och värre med tiden. Blev inte riktigt klok på vad det var förren den slutade gå på en cylinder. Det visade sig att ett tändstift var trasigt. med trasigt menar jag att elektrod, keramik mm hade lossnat och trillat ner i cylindern. Det var dock inte det som orsakade klonket. Klonket kom utav att stiftet läckte. det var inte tätt mellan metallbotten och keramiken/porslinet. tyst å fin igen efter att jag monterat nya stift. Peppar, peppar så märkte jag inte heller av några defekter efter den saknade elektroden. |
|
| Okej tack det. Ska kolla upp snarast du är en ängel skönt att ha någon stånd att börja :-) | |
| det var tänd stiftet som satt löst tusen tack för det du har räddat min vecka :D men det skramlar fortfarande lite när jag precis kommer förbi dragläget och den börjar rulla framåt vad kan det va ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.