AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.458

Lite info om dessa M5 E39or eftersökes.

Sida 4 av 4
Eunit. Haha kul att folk här på forumet vet hur gammal jag är och att bilen står på min farsa! Haha :) Eunit, jag är 19år vilken idiot går och tar en försäkring på en M5a och är 19 år? Ingen tror jag, söderkörd? Haha knappast, men det kvittar för mig jag va endast ute efter ett byte mot en annan roligare bil tröttnade på all blocket-folk så jag har nog kvar skönheten 1-2år till :)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
"jag är 19år vilken idiot går och tar en försäkring på en M5a och är 19 år? " Jadu.... samma mäniska som förväntar sig få ut något från försäkringsbolaget den dag något händer, krock, stöld eller dylikt! Försäkringsbolagen är inte dumma!!!

Alpina B8 Länk
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Abbe så länge dom bor i samma hushåll är det inga problem att ha reggad på mamma pappa mormor eller morfar ;)
Tänkte precis skriva samma sak.. Tror du inte att man kollar upp sådana saker innan man ställer en bil på någon i familijen man betalt över 150 lappar? Haha
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Eunit...då måste din m5a vara garanterat sönderkörd,med tanke på din ålder......
om bilen är skriven på hans pappa,jultomten eller Bert Karlsson,spelar mindre roll
Och jag rekommenderar att köpa en 03a:):)
NeZaN
Förstår inte alls resonemanget att en bil som ägs av en yngre person automatiskt räknas som sönderkörd. Diskriminering...

Kan endast tala för mig själv, men jag har haft ca. 5 bilar sedan jag fyllde 18, och jag har tagit hand om dom exakt lika mycket och så gott jag kunnat, oavsett om det var min gamla E30 318i -89 eller nuvarande X5 4.8is -05. Jag är idag 24, snart 25 år. Är även medlem i BMW Club Schweden. Gasar väldigt sällan på, försöker sköta och byta allt jag har möjlighet till, precis som en äldre skulle göra.

Man blir lite irriterad när man hör hur folk resonerar. Varför skulle inte en 40-årig man/kvinna köra en bil sönder och samman?

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

folk som skriver en massa skit,har brist på sysselsättning...
NeZaN
Det förekommer absolut mest skit i trafiken av den yngre generationen, det är ju statistiskt bevisat, men det är ganska trist att alla blir stämplade för det. Det finns ju även bra och ansvarsfulla förare i alla åldrar, precis som det finns äldre rötägg.

OT: Bianca, allt väl med M3:an? Står och vilar upp inför våren? :)

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
ma
51
masken71
328i cab -95
M3 -02
525iatM -04
Tjena
Tänkte bara tala om att jag hittat min bil nu och passa på att tacka för alla inputs på denna tråd. Hittade tyvärr ingen M5:a men hittade en M3:a istället 02:a svensksåld en ägare och 2700 mil så nu har hungern stillats en stund men kollar fortfarande efter en M5:a så hör ni nåt släng gärna ut nåt på denna tråd
Mvh
Masken

Länk

någon med info om denna. inte så långt att åka och lite sugen. men allt man läser om dessa gamla m5 or så blir man ju lite mörkrädd.
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Tesla Model 3 Dual Motor AWD - 19
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Verkar vara en trevligt bil - och mycket fin färg :)

Bilen var även till salu sent i höstas då jag tittade efter e39 M5 (då till 135 000), men försvann, så jag trodde den var såld, men det var tydligen vinterförvaring.

Jag hann dock ta utdrag från VV och Carfax som jag kan maila om du är intresserad. Inga konstigheter vad jag kan se, men nuvarande ägare har bara ägt den den sedan 2011-04-11, så knappt ett år och ägaren innan honom bara en månad. Totalt 8 ägare inkl. handlare, men inte orimligt mycket enl. mig.

Priset verkar inte helt tokigt för en svensksåld, med challenge fälgar och milen verkar stämma med besiktningsintervall. Jag tycker du skall åka och titta på den :)

It's better to burn out - than to fade away.

Ok. Ja man e bra sugen en lagom sommar bil inte så farliga pengar. Om man nu vågar dra på sig en sådan bil. Eller om man ska åka runt å vara rädd för motorras ;) borde ju vara lite mer fart än min gamla 550, dock e den obes
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Tesla Model 3 Dual Motor AWD - 19
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Jag tror inte det är så stor risk för motorras, inte vad jag hört i alla fall. Givetvis under förutsättning att du sköter och servar bilen som du skall och "matar" den med rikliga mängder Castrol 10w60.

De dyra bitarna är däck, bensin, försäkring och givetvis service/slitdelar. Det är inte billigt att köra/äga en M5:a, hur du än vrider och vänder det. Det är troligen därför många yngre ägare har bilen i få månader eller kanske ett år och sedan säljer vidare - när däcken är slut och inspektion II står för dörren :)

It's better to burn out - than to fade away.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.