|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Glömde länken :) Länk |
|
| Förresten...skulle ju kunna vara därför motorn är bytt :D | |
|
Låg ju ute en svart M5:a på blocket för några månader sen (halvår?), men rasad motor som jag har för mig varit trimmad med liknande prylar.. Sen låg det ute en svart till riktigt högt pris nån gång förra året (har för mig i stockholms län). Tror det är denna faktist. Var liknande uppgifter i annonsen om att det var massa pengar spenderat i motorn. Minns just bilden framifrån med "luftintaget". Kan minnas fel dock... |
|
|
Hm, fint "bonntrimm" i professionellt utförande. Ger garanterat viss effektökning, särskilt i 250 km/h när luften pressas in i insuget. Ger garanterat också en rejäl skopa sand, smuts, klet och klägg rakt in i insuget som antingen blästrar sönder eller sätter igen luftfiltren. Ingetdera är en egenskap jag skulle vara intresserad av... Det är ingen direkt slump att BMW monterar sina fabriks-much-better-than-third-party-crap-cold-air-intakes (ja, det är ju faktiskt CAI på vanliga bilar som standard...) bakom stötfångaren. Fräsch kall luft, men skyddat från stänket framifrån... |
|
| Ja man blir aningen skeptisk. Litar också på att så mycket original som möjligt är bäst i slutändan. Lite väl stora burkar/pipor också...verkar inte fått plats med biten i mellan där bak, vad den nu kallas. Synd, för den verkar fin annars. | |
|
På den röda rekommenderar jag att historiken kollas upp noggrant...som vanligt. Inlöst av F-bolaget efter att ha tankat diesel för många år sedan 2005-2006 nånting. Sedan har massor gjorts på den av senare ägare |
|
|
Den röda är jag relativt säker på att en kille i Västerås haft, han köpte/bytte till sig min gamla M5 E39 för två år sedan. Han hade en del att säga om denna då vi diskuterade tidigare bilar vi ägt. PM:a om det är nån som är intresserad då jag inte är 100% säker det är rätt bil. Försökte verifiera att de var denna bil via hans garagetsida men den verkar vara borttagen,. Som Kornstöhm säger, kolla upp historiken NOGA.. |
|
|
Tjena Har någon lite info om denna m5:a Länk HAr velat ha denna sen typ 10 år bakåt i tiden, har pratat med bilhandlaren och allt verkar vara OK !!!!! Men skulle vara glad för lite feedback från ER på tråden innan jag slår till |
|
|
Hm, förra ägaren har tydligen skyddad identitet enligt transportstyrelsen?! Svårt om man vill ringa o dubbelkolla historiken:-) MVH Peter |
|
|
Kan man få fram alla ägare via transportstyrelsen ??? |
|
|
Enligt bilhandlaren så är det en kompis till han som har ägt bilen i ett par månader och hans kompis har ägt den sedan typ 2002. Skulle ju va roligt och kunna ringa till nån ägare och prata lite !!!. Är såååå sugen på en imolaröd med svart inredning är ju sjukt snygg i verkligtheten enligt min smak |
|
|
Har även kollat på denna Länk! men villl helst ha en helt orginal bil som jag kan ge hur mycket kärlek som helst sen får den vara röd eller grön :) |
|
| Fråga handlaren om föregående ägare. | |
|
masken71: Det snacket att en "kompis" ägt bilen ska du nog ta med en nypa salt... Förra ägaren ägde bilen i 4 månader och bodde i Örebro, ägaren före honom bodde i Bandhagen och ägde bilen i 5 månader....ägarna före honom ser man bara om man själv kontaktar transportstyrelsen/alternativt om bilhandlaren är seriös och visar dig via sitt infotorg... Många ägare på kort tid KAN betyda att bilen har skum historik MEN behövr självklart inte göra det... DOCK gör det bilen mer svårsåld med många ägare på kort tid. MVH Peter |
|
|
masken71 Den röda ser inte ut att ha originalfälgar bak. Knepigt, de ser inte tillräckligt breda ut. |
|
| Absolut inte orginalfälgar bak på den röda.. Framfälgar? | |
|
Man tackar för alla snabba svar. Använde carfax och kolla upp bilen och den hade haft 3 ägare under 2 011 och det känns inte riktigt rätt. Kollade även upp Länk och 11 ägare där varav 2 st hade ägt den i typ en månad var !!!!. kollade även upp Länk och den killen ljuger inte iaf. 4 st ägare varav den sista killen har ägt den sen 2011-07-26 |
|
|
Man tackar för alla snabba svar. Använde carfax och kolla upp bilen och den hade haft 3 ägare under 2 011 och det känns inte riktigt rätt. Kollade även upp Länk och 11 ägare där varav 2 st hade ägt den i typ en månad var !!!!. kollade även upp Länk och den killen ljuger inte iaf. 4 st ägare varav den sista killen har ägt den sen 2011-07-26 |
|
|
masken71: Utan att veta något om bilarna som sådant, är båda bilfirmorna av tveksam pålitlighet om man säger så. När jag letade efter min, tittade jag (ja, på blocket då) på både den gröna och röda med intresse, men efter att ha läst om firmorna lade jag ned tanken om att åka och titta på dem. Både Ultimate Cars och Bilhuset i Jönköping (och andra namn på samma ställe) har diskuterats i andra trådar, bl a denna där även den gröna bilen omtalas: Länk Varningsklockorna bör ringa, så träd varsamt :) Den sista blåa är läcker och om den inte är orimligt dyr, tycker jag den kan vara värd närmare undersökning. Den har vist också varit uppe i en tråd för inte så länge sedan. It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Det är inte så att den röda står på vinterdäck och därför har en uppsättning 8x18 runt om för dessa? ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.