AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.460

Lite info om dessa M5 E39or eftersökes.

Sida 1 av 4
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Har ett par intressanta M5or på lut, kanske någon har nån info eller tankar?
Tack!

Länk

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den gröna 99:an känns ju aningen optimistiskt prissatt...

___
//Ulf
eu
3
eunit
Bmw M5 2000
Sv såld
Hej Impnaz!
Kan ju tillägga att den lemansblåa -01 i första länken ägs och körs av en 19:åring .
Så kan tänka mig att den är sönderkörd plus att den även varit ute länge på blocket.
Har observerat att den nuvarande annonsen är en förnyad ifrån den föregående.
Dock så är bilen skriven på hans pappa.
Ja det är la den info jag kan bjuda på angående den.
Den andra -99 har ju ett drömpris samt så har alla e39 m5 före 2000/8 för små kolvringar vilket resulterar i att dom dricker olja.
Så rekommenderar Dig att köpa en från -01 och uppåt.
Mvh.
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Det är kul att vara yngre och ha en M-bil på detta forum. Då är den automatiskt slutkörd.

Jag var till och med tvungen att göra en film angående min M5 E39a för att motbevisa allt jävla skitsnack på detta forum då jag vid ETT tillfälle lagt ut en video där lite gummi skavts av bakhjulen. Samt att jag även monterat svarta njurar. Det var tydligen riktigt skadligt för bilen.

Det är alltid bra att folk hjälper varandra med info osv inför bilköp. Men just attityden man ofta får som yngre på detta forum kan ibland tolkas lite negativt (rent generellt och inte bara i denna tråden)

Jag håller i övrigt med eunit ang att man bör kolla på en -01a och uppåt.

Den lemansblåa -01an tycker i vilket fall jag ser bra ut!?

Att uttala sig om bilens skick innan att ha sett den i verkligheten + en given provkörning tycker i vilket fall jag är fel!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Eunit:

ALLA M5:or före 01 dricker inte onormalt mycket olja. Det har jag personlig erfarenhet av.

Beror helt på hur bilen körts/skötts.

M5 E39 är såpass gamla bilar nu att ägarhistorik/skick/servicehistorik BÖR gå före vid ett ev köp istället för om det är en 99 eller 01.

Och det märks faktiskt på marknaden oxå, vissa bilar ligger kvar i evighet på blocket och då är det oftast inget att ha eller för högt pris...

Den röda med (höstpris) var jag nära att köpa i somras för 150 tusen men det tyckte ägaren va ett skambud då....:-)

Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Hej!
Tack för er input! Jag har vart och kollat den Lemansblåa och ska kika på 99an idag. Det är kul att kolla in bilar :)
Som sagts är det mest skicket och historiken jag kollar på och 01an har rätt bra historik och skicket var helt klart ok. Visst var killen ung men sympatisk och så. Dock förstår man ju att den har körts, om man säger så.
Får se hur det går idag, 99an har också tydligen bra historik, men det vet man ju inte förrän man sett den. Heller ingen åldersman som har den tror jag... :)
Helt klart skulle jag föredra så ny som möjligt, men man får se hur dom står sig i jämförelse.
Sen tänker jag i vilket fall svänga förbi Bil o Motorteknik innan ev affär görs så man får en sista dom. :)
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jaha då kör vi vidare :)
Är det nån som vet något om dom 2 M5orna som står på Autoslottsstaden?
Kanske vart och kikat på dom, eller kanske vet reg nummer eller annan info?

Länk

Länk

Lite intresserad av denna också, men verkar väldigt anonymt...

Länk

Svarar inte på mail, men ska testa att ringa i dagarna.

Tack!
Den första och sista är klockrena i mina ögon. Tyvärr är den i min hemstad väldigt optimistiskt prissatt, men slå honom en signal.

Mvh Philip
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Tesla Model 3 Dual Motor AWD - 19
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Den andra på Autoslottsstaden var jag också intresserad av och har mailat dem och frågat regnr. m.m. Det var dock ingen som svarade på mailet, så jag ringde och då säger en säljare att de inte fått mitt mail (skickat via blockets mailfunktion). Jag fick en direkt mailadress som jag mailade till istället, men sedan har jag inte hört ett ljud.

Jag ställde visserligen ganska många frågor, men det var en mycket seriöst formulerad mail, där jag påpekade att jag hade ordning på ekonomin, letade seriöst efter en e39 M5, men hade 2 timmars enkel resa för att titta på bilen. Ingen vidare kundservice i mina ögon, så det blev den imolaröda för min del istället. Den blå (ja båda två) ser fin ut på bilderna och svensksåld är trevligt när den skall försäkras.

Den svarta är snygg, men relativt nyimporterad och mycket kortfattad beskrivning... Hmm, jag skulle vara mycket försiktig och hutlöst noga med undersökning med den iaf.
Den första är Sv-såld i Individualfärgen Velvetblau metallic SEC051/GJ20985 Såld 2001-01-12 av Paulssons bil i Ängelholm till Jan Willy Christer Andersson i Viken den är mycket välrustad rekommenderar att läsa infot om den på e34m5.se Länk jag hade inte funderat på någon annan, Individual och facelift + grundnivån på utrustning, Navi, komfortstolar, glaslucka, dubbla rutor, pdc, cdvxl, aktiva komfortstolar, mörktonade rutor från fabrik, telefon ja jag är nöjd vilket inte är vanligt speciellt inte på en sv-såld.

Stephan
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Skapligt rövarpris på den sista där, CMF399. Spelar ingen roll hur fin den är. Ska mycket till om man ska betala 170k för en E39 M5.
Fick även upp denna tråd på flashback: Länk
Men det får man ta med en nypa salt tills fakta finns på bordet. BMW-forum, är det här på sidan dom menar då? Hittade inget på det numret.

Maxutrustad är en överdrift. Inte för att den har dåligt med tillval, men en bra bit kvar.
En av 3st svenskregade facelift M5 i färgen för övrigt. Snyggt med blanksvart, men just det exemplaret ger inga habegär (för mig iaf). Skär man ner på priset med 25% så är det kanske köpläge, om den nu inte är backad vill säga.

Fahrzeugangaben

Fahrgestellnummer WBSDE91060GJ22271

Typ-Code DE91

Typ M5 (EUR)

E-Baureihe E39 ()

Baureihe 5

Bauart LIM

Lenkung LL

Türen 4

Motor S62

Hubraum 5.00

Leistung 294

Antrieb HECK

Getriebe MECH

Farbe SCHWARZ 2 (668)

Polsterung PRAEGELEDER/SILVERSTONE (O5SS)

Prod.-Datum 2002-01-14

Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
261 SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE

265 REIFEN DRUCK CONTROL (RDC)

352 DOPPELVERGLASUNG

358 KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE

403 GLASDACH, ELEKTRISCH

415 SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE

428 WARNDREIECK

465 DURCHLADESYSTEM

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

521 REGENSENSOR

609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL

640 AUTOTELEFONVORBEREITUNG

672 CD WECHSLER 6-FACH

676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM

801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG

863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA

879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT

Serienausstattung
Nr. Beschreibung
210 DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC)

216 SERVOTRONIC

249 MULITFUNKTION FUER LENKRAD

302 ALARMANLAGE

423 FUSSMATTEN IN VELOURS

430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND

459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY

473 ARMAUFLAGE VORN

488 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER

494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER

500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG

520 NEBELSCHEINWERFER

522 XENON-LICHT

534 KLIMAAUTOMATIK

548 KILOMETERTACHO

555 BORDCOMPUTER

710 M LEDERLENKRAD

775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT

785 WEISSE BLINKLEUCHTEN

851 SPRACHVERSION DEUTSCH

Information
Nr. Beschreibung
464 SKISACK

602 BORDMONITOR MIT TV

694 CD-WECHSLER VORBEREITUNG

Internationellt E34 M5 register Länk
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Tack för svaren! Och detektivarbetet :)
Jag lyckades ju inte få tag i reg nummer på den svarta där. Nyimporterad i Februari med det priset osv får mig att tappa intresset även om jag gillar färgen och att det är en 02a. Man skulle kunna lägga ett bud men det känns inte ens värt.
Men den första 01an där verkar ju mycket intressant. Väntar på inloggningsuppgifter på e34m5.se så ska jag in och kolla där också. Lite orolig över färgen dock...har inte sett den i verkligheten...men lila är vanligtvis inte en favorit...
Synd att man har så långt ner till Malmö.
Velvetblau är en rikitgt fin färg!
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Ja såna färger har förvisso en tendens att förvåna en när man ser dom i verkligheten.
Är det för övrigt någon som har några tankar om denna?

Länk

Impnaz: Spontant känns den nu hundra, men frågan är vad han begär för den... Känns som att det kan spraka till med ett rejält överpris med tanke på låga mil!
Denna var ju förmånlig:

Länk
Länk!

men 8 ägare sedan importen -03 kanske inte är så lockande,
men M5:or överlag har ju oftast hunnit ha ganska många ägare.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
FinnUbbe: Ja, förmånligt pris. Men många ägare och många mil...och röd. Jag har mycket svårt för röda bilar måste jag erkänna.

Nu kom ju denna joker med också:

Länk

Skulle tänkas stå mellan denna och den i E-tuna. Med 01an i Mälmö som wild card :)
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Den svarta verkar mycket trevlig! Någon som vet vad "Ortopedisk luftstol" innebär, är det massagefunktion som menas tro?

It's better to burn out - than to fade away.

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Den har ju inte aktivstolar (finns till E39 M5 bara om man köper komfortstolar), så är väl antagligen det standardmonterade elsvankstödet (luftkudde i botten på ryggstödet) till sportstolarna som säljaren menar.

Internationellt E34 M5 register Länk
Sp
228
Space_Ace
BMW 750i - 1996
Saab 9-5 Aero - 02 x2
Volvo 960 3.0 - 91
Mercedes 300 SE -89
Mercedes 280 SE -80
Mercedes 280 SE -75
Saab 99 2.0 EMS - 73

BMW CS #7992
Mycket kreativt namn på svankstöd :)

It's better to burn out - than to fade away.

Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Detta verkar vara en tidigare ägare till den svarta i Kristianstad. Ser iaf ut att vara samma bil. Frågan är om inte den isf är lite väl meckad med, om man säger så?

Portade toppar, Shrick Kammar
Supersprint Extraktor Grenrör + X-pipe & slutburkar
Kalluftsintag ifrån Active Autowerke
Koppling från Sachs & annat svänghjul

Jag har inget problem med att byta avgas och koppling tex, men blir lite nervös av trim.

Tankar om det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.