|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har haft ur motorn en M20B25, nu håller jag på och kopplar ihop sladdar och slangar osv igen och har några frågor. 1. Elen till oljepumpen, vart kommer den ifrån(finns två likadana kontakter som passar)? 2. Kylarslangarna som går genom torpedväggen, Vilken utav slangarna ska sitta överst, den som kommer från termostathuset eller den som kommer ifrån toppen? Ifall någon vet eller kan gå ut o kolla på sin E30 så hade det varit grymt bra :) | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Elen till oljepumpen? Det är en mekaniskt driven pump - hänger inte med vad du menar här. Har du bilder på vilken detalj du vill koppla in samt även bilder på de två kontakter/kablar du har som kandidater? Att döma av lite otydliga kort jag har så ska den övre gå längs med motorn och fram till termostathuset. Den undre bör gå till baksidan av toppen. |
| Här är en bild på den sladden jag menar Länk | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Aha, bra bild! Jo, det där är oljenivågivarren. Om jag minns rätt så ska det finnas en lagom lång kontakt från motorkablaget - tror tom den är ihopbundlad med kablar till generatorn. Men är lite osäker där... |
| Asså okej, då vet jag vilken kabel som är rätt. Tack så mycket för hjälpen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.