AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.685

Bmw e60 startproblem hjälp elfel

Hej

Efter jag haft bilen avstängd i ca 1 timme och skulle starta den hördes bara ett klicknde ljud från startmotorn, laddade batteriet utan resultat provade även med kablar utan resultat.
Det var inget klickande ljud som kan förekomma på bmw bilar vid strömbrist utan bara ett klick.
Tog ur startmotorn men den fungerade som den skulle men byte även ut den för att säkerställa mej att de inte var den.
Har även bytt batteri och det som satt i var ca 1.5 år.
Men det lustiga är att när man vrider om nyckeln till start läge går plus kabeln på startmotorn fårn normala 13-14 volt till 0? solinoiden funkar som den ska och håller volten?
Någon som har nån idé vad det kan vara?

MVH
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Eftersom spänningen går till 0 så måste det ju vara glapp nånstans på vägen. Antingen pluskabeln eller jordkabeln.
Hej

Ja den tycker jag oxå men har kollat jorden från chassit till motorn och för sökt kolla + kabeln så bra jag kunnat! men jag får väl helt enkelt kolla allt en gång till..

tack för svar
Al
5
Almighty74
530ia E60 -03
koppla in ett annat batteri eller en booster på plus respektive minus polen under huven,om det blir samma sak då måste ju problemet ligga i tändningslåset eller efter.
Vad är det för bil?
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.