AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.336

Värmen till förarstolen slår av!

go
212
goldman
535ia-97
Så fort jag trycker på knappen för stolsvärme till förarstolen så slås den direkt av! Till passagerarstolen så fungerar den perfekt!
Vad kan detta bero på?
Tack på förhand!

Och....Krama Varandra I Trafiken!!
Bmw=Bil_Med_Wett
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
brott i kablaget, i värsta fall en trasig värmedyna i stolen. Skinnstol?
Börja kontrollera sladdar och kontakter under stolen.
no
7
nofear75
523 -98
Hej jag har samma fel, har kommit på vad det är för fel?
Det går 4 kablar via kontaktstycket och in i stolen, två grövre (kraftmatning) och två klenare, de sistnämnda är för tempsensorn som ger feedback till regleringen som sitter i panelen i samband med knappen.
Det räcker med avbrott eller glapp i en av kablarna för att funktionen skall slås av.

FP
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...har du tur är det bara glapp i kontaktstycket under stolen - dela hane/hona och spraya kontakterna med elektronikrengöring och sätt ihop igen.

Jag hade problem med att airbaglampan tändes pga "fel" i högerstolens sensordyna.
Efter diverse mekande löstes det till slut genom att jag helt enkelt tog ett vanligt buntband som pressade ihop kontaktstyckena ordentligt under stolen. Hade tidigare provat rengöring av kontakten och montering av "sensormatte-simulator" (se Hassos mektips) men problemet återkom efter ett tag - i samband med att man satte sig i stolen och/eller man "klev" på golvet på passagerarsidan...

Efter buntbandet runt kontakterna har den inte varnat igen.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.