AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.397

E61 med irreterande surrande ljud

mm
48
mmbv5
520d touring -08
320i cab -97
Har en E61 -08 med 8000 mil på mätaren, har ett djävligt irreterande surrande oljud (vid låga varvtal).
Ljudet verkar komma någonstans snett bakom förarsätet från taket, det som gör felbilden lite konstigt är placerar man en vuxenperon i baksätet, så verkar det slut surra.
Lite irreterande då min gamla 240 inte hade sådana här ljud :-(.

Har smörjt gummilister, letat efter lösa delar som skulle kunna orsaka oljudet. Detta har varit utan resultat. Sen har jag gått igenom forumet efter någon listig lösning. Det ända jag ser som en möjlig variant om det är instegslisterna som genererar oljudet. Är detta möjligt, är det någon som haft något liknande?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det är inte kombolådan som gnisslar i sin infästning? Kolla om det kan behövas lite fett - den är känd för att gnälla lite när bilen flexar.

----
BMW CS #6212
mm
48
mmbv5
520d touring -08
320i cab -97
problemet är löst, det var plastklipsen i vänster bakdörr som inte satt fast ordentligt. Djävligt irreterande kan jag säga och det har tagit en del tid innan jag hittade en lösning.

Troligen har klipsen gottsönder när "klåparen" som hjälpte mig att tona rutorna. Scenariot e att han ryckt av dörrsidan, och då har klipsen gått sönder. Sen har han helt enkelt bara satt på dörrsidan. Fungerade ett tag sen blev det som det blev....
Man kan ju tycka han kunde sagt något. Kostanden för klipsen var ju ett par 10:-......Men toningen på rutorna blev iallfall bra :-).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.