|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej ,tycker ni man ska ha ljust eller svart läder klädsel ? Taket kommer vara svart så vet inte om de kommer bli för svart, Tacksam för svar:) | |
|
Kör på svart. Och det kommer inte bli för mörkt i bilen. Har haft 4 bilar med svart innertak och det ger en trevlig, ombonad och mysig känsla :) |
|
|
Generellt sett är bilar helt klart snyggast när de är mörka på utsidan och ljusa på insidan. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Om du och din familj regelbundet har mörka otvättade jeans, och/eller om du har småbarn skulle jag starkt rekomendera svart skinn. Ljust skinn är väldigt snyggt men kanske inte så praktiskt. Har sett alltför många demobilar med blå förarsits :-( Vad skall du ha för färg på bilen? Om den är vit, grå eller silver tycker jag det bryter snyggt av mot den svarta interiören utan att det blir för mycket kolgruva. |
|
Roffa1 |
Jag vill höja ett varningen finger för ljus skinnklädsel som tex Dakota Oyster. redan efter avverkade 500 mil (i mitt fall) så släpper/nöts färgen bort från skinnet, det syns speciellt mycket på de dubbla uppstående sömmarna i förarstolens rygg. Problemet är att skinnets naturliga färg är brun så när det väl lyser igenom så kan man knappast undgå att se eländet. Visst är det väl snyggt med ljust skinn men det ser inget vidare ut när den ultratunna läderfärgen släpper på sina ställen. Hade nog istället valt "kolgruvan" i dagsläget. (svart håller bättre i längden) |
| Kör på mörkt skinn. Klassiskt och håller i längden. | |
|
Roffa1 - har samma problem med min beige klädsel - snart bortslitet översta lager på ena "sittvalken". Har du fått respons från BMW? Ljust läder fungerar bra om man är beredd att rengöra sitsen/-arna varje eller senast varannan månad. Min klädsel är fortfarande ljus och fin efter 1,5 år. ---- BMW CS #6212 |
|
Roffa1 |
Narvselius: Yes, jag har fått utmärkt respons från BMW Sverige. tog först kontakt med min lokala BMW verkstad Hackefors i Linköping, men verkmästaren där ville ej alls medverka till någon reklamation, istället så vände han på klacken och gick därifrån? trots att bilen hade gällande garanti? Vart naturligtvis störtförbannad och kontaktade BMW Sverige för att meddela hur illa jag vart bemött i Hackefors. BMW Sverige tog ett snabbt beslut och erbjöd mig en ny ryggdyna som jag själv får bekosta bytet av. (bara klädseln kostar 5.450:-) jag har tidigare fuskat lite som sadelmakare så det ska nog gå att få dit klädseln utan några större problem. Upplever det som att BMW Sverige har fått en annan ny mildare attityd, det verkar nästan som att de bryr sig om hur förbannat illa man blir behandlad av vissa ÅF samt verkstäder. |
| Kristoffer_L , färgen är sophistogrå :) | |
|
Jag gillar beige inredning men svart är också snyggt och mycket praktiskt. Så mitt val hade varit svart. __________ Mvh Grelle |
|
|
Roffa var du inte för så längesen väldigt pos till oysterskinn o hur lätt det är att hålla rent? Själv föredrar jag oysterskinn för det gör interiören så mkt ljusare än svart som ibland också är känsligt ex vis för repor. /Anders |
|
|
Röstar på ljust skinn, det gör något extra för lyxkänslan upplever jag! //Bjersér |
|
Roffa1 |
Med känsla: Visst gjorde jag det, och jag har fortfarande inga problem med att hålla det ljusa skinnet rent från smuts. men vad jag ej gillar är färgsläppet med brun bakgrund. skulle ej rekommendera Dakota/Oyster till en barnfamilj med tillhörande hund. med tanke på hur tunn läderfärgen är så bör slitaget komma fram på nolltid. En svart läderklädsel går lätt att åtgärda med skokräm och färg utan att det syns. |
| Ljust skinn med träpaneler är det snyggaste. | |
|
jonte520d: jag är ju lite konservativ av mig så jag skulle helt klart gå på svart skinn till grå bil i ditt fall. Jag har haft en tidigare bil med svart skinn (ej BMW) och min erfarenhet är att den kräver väl så mycket omvårdnad med regelbunden skötsel för att behålla sin fräschör som ljust skinn. Annars spricker den lätt och blir lite grådaskig i vecken efter några år. |
|
|
Jag har för det mesta valt svart i mina bilar för att det är lättast att hålla rent och snyggt. Dessutom upplever jag bilen som mer lättsåld med svart klädsel. Men jag kan hålla med om att en ljus klädsel är snygg om man har en svart bil. Tyvärr har BMW en aning sämre kvalité på skinnet är ex. Audi som har en mjuk och slät känsla, dessutom blir dynan inte lika nedsjunken som i BMW. Betalar man så stora pengar för skinn tycker jag man kan kräva en förstklassig upplevelse i form av hållbarhet och känsla. Men som någon nämnde tidigare så måste man underhålla och vårda klädseln ofta. Jag har redan gjort två ordentliga behandlingar på Audin trots att den bara är 5 månader. Men det är det värt, det luktar gott och så blir skinnet mjukt och skönt att sitta på. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Är det skillnad i kvalitet och hållbarhet mellan Dakotaläder och Nappaläder för F1x? Personligen skulle jag aldrig välja en bil lackerad i en mörk färg med mörk inredning, det blir för trist helt enkelt :-) Sen kan jag tyvärr vara böjd att hålla med om att många andrahandsspekulanter tyvärr ratar en bil med ljust skinn, oavsett hur snyggt det är. Jag har bara erfarenhet av Audis läderklädsel (ljus) och den var oerhört känslig...behövde ofta behandlas för att inte se sjaskig ut! |
|
| Om man vill framhäva de många kromade detaljer som finns i inredningen på f1x så är mörk inredning ingen nackdel. Jag hade tidigare ljusgrått skinn men tyckte det inte var så svårare än svart att hålla rent. Framförallt är ljust skinn inte så himla varmt på sommaren. Nuvarande har svart dakota med mörk ask. | |
|
Röstar för svart. Jag har svart läder, svart innertak och lister i svart pianolack. Snyggt, har inte tröttnat på det efter 2,5 år. Black is the new black! :-) /Erik |
|
| Jag tycker både och är lika snyggt :D | |
| Men visst smäller en svart Bmw med shadowline högglans och med Helsvart interiör - tak, lister, golvsidor och stolar i svart Högt som bara den ;) ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.