|
|
|
|---|---|
|
För snart 3 år sedan köpte jag en tre år gammal bmw 525 xi touring, min första bmw. Tycker att jag verkar ha fått en del typfel men vill gärna höra om det verkligen är typfel för E61 eller E60? Tidigt upptäckte jag bubblor under lacken på tackrails och backspeglar. Då dessa saker går att skruva loss från bilens kaross står bmw inte för det efter 2 år. Bubblorna betraktas som rost så lackerifirmor verkar inte lämna någon garanti. Undrar om detta kommer att fortsätta på nya ställen på bilen? Nivåregleringen har indikerat fel då och då, men när man kollar utifrån så ser det ok ut och startar man då om så försvinner felindikeringen. Men enligt bmw beror detta på att kompressorn inte pumpar tillräckligt fort. Undrar hur vanligt detta fel är och om det kan bero på att det är skit i insuget till kompressorn? Enligt bmw är det bara att byta och de byter då inte slangarna. Kostnad knappa 9000 kr. Kylvatten har jag fått fylla på lite då och då sedan i våras och nu vet jag att det är kylaren som läcker. Tycker det är märkligt då bilen inte ens hade gått 9 000 mil innan det började. Men den var som sagt inne på sitt femte levnadsår. Är detta vanligt för denna bilmodell? Sen har vi ju det löjliga lacksläppet på M-ratten, underdelen av stagen 10 och 2. Många bilar verkar ha detta problem men när man pratar med bmw så säger de att man nött med fingrarna där. Själv håller jag då aldrig fingrarna på undersidan där. Undrar om det finns andra som fått andra besked för det här? Vill gärna ha synpunkter och råd kring detta för jag funderar på om jag kan förvänta mig samma sak om jag ex. köper en 09:a eller 10:a av E61:an? Det kostar en slant att reparera dessa saker så jag vill gärna lägga in det i budgeten om det nu ska vara så här med bmw. Audin jag hade innan körde jag 6 000 mil med i 4 år utan problem men de har ju inte komfortstolarna. ET | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.