AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.118

Svårstartad bmw 540 e34, vad kan det vara?

Min -93 540 är seg att starta, nöter rätt många varv innan den ruppar igång. Men om jag vrider på nyckeln och vevar några varv och innan den startar så avbryter jag, då ruppar den igång direkt när jag sedan vrider om nyckeln igen.

Den startar alltid och så men just att den nöter så länge innan den startar , njööö njööö njööö njööö njööö njöööö WROOOM :) måste ju va nått knas eller har ni alla med 540 samma sak?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det kan va att bilen tappar bränsletryck, då tar det en stund för trycket att byggas upp och för att motorn ska hoppa igång. Det förklarar varför bilen startar snabbare när du stängt av bilen precis, då har trycket inte hunnit sjunka än.

En första åtgärd är att använda näsan och lukta efter bränsle, hissa upp bilen och kolla soppaledningarna om de läcker. Är dom hela är det bränsletrycksregulatorn som är paj förutsatt att det är tryckbortfall som förorsakar problemet. Bränsletrycksregulatorn sitter i bakkant på motorn upp till vänster sätt framifrån bilen.
Ok luktar inge soppa nånstans och inga soppaläckage. Funderar på om det kanske kan vara bränslefilterna som behöver bytas?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.