AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
618

kryp ström

Tjabba jag har en 528a -99 som laddar ur under natten.
Jag trodde batteriet va kasst så jag köpte ett nytt å två dar senare tomt batteri. Är det nån som kan ha gissning vart man ska börja å leta.
(Nu är väll en sån gång det inte är en fördel med fullutrustning) Tacksam för många svar
Vanliga fel är att bilen av olika anledning går ur sleepläget, då drar den ur batteriet mer eller mindre snabbt. Anledningarna kan vara flera, eftermonterad utrustning, t.ex larm och där man då inte följer monteringsanvisningarna exakt, eller fel i nån av dörrarnas låsbrytare.
Du ser lätt om bilen går ur sleepläget genom att titta på lysdioden vid växeväljarens P-läge.
Den släcks efter 16 min när man stängt alla dörrar osv, kolla in genom rutan om den tänds när den inte skall (rätt tidsödande, javisst...)
En annan vanlig felskälla är kupéfläktens effektsteg, fläkten startar och går då lite som den vill efter att man stängt av osv. Om det är tyst och lungt där bilen står så hör du säkert detta om du lyssnar utanför bilen.

FP
tack för svaret. du har nog rätt med cupe fläkten. har grejat med elen idag å höll på å bli gråhårig när ampare mätaren bara stack iväg ibland. men tillslut så hörde jag fläkten.så jag ska köpa ett nytt steg å prova med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.