AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.568

Fram bromsskivor från SBS

be
81
beemer530
320D - 2011
Tänkte jag skulle delge min egen uppfattning av SBS kvalite på skivor!..

Tyvärr scannade jag inte av nätet innan jag köpte nya framskivor till min 530D, så det var tyvärr SBS skivor och en massa jäkla strul.

Efter montering och en lugn inkörning på skivorna, så hände det en fadäs så jag var tvungen att broms kraftigt 1gång pga en annan bilist, då hade bilen gått 100mil efter bytet av skivorna.

Då kom fenomenet som jag inte ville ha, skivorna fram slog sig *SUCK* var till säljaren och pratade med honom om detta och han kontaktade sin grossist som i sin tur kontaktade SBS om felet.

Kom då fram till lösningen att skivorna skulle lämnas in på svarvning för att ta bort skevheten efter dom slgit sig, sagt och gjort gjorde detta och skivorna vart kanon efter svarvningen.
Det jäkliga var att dom då fråntog sig ansvaret och garantin om dom skulle slå sig igen, om jag inte hade svarvat dom hade jag blivit tvungen att skicka in dom och köpa nya skivor från någon annan tills reklammationen var behandlad m.m, så det var tyvärr inget alternativ för mig i detta läge eftersom jag behövde bilen eftersom jag jobbar i ett annat land och måste pendla.

Det tråkiga i detta efter svarvning var att dom gick i knappt 100mil igen innan dom slog sig *Suck,Suck* nu var måttet rågat, vart att beställa ATE Power Disc från en säljare i Tyskland för 1800:- inklusive frakten till Sverige, och nu jäklar slår det sig inge mera :-)

Så summan av kardemumman är att man ALDRIG ska köpa bromsdetaljer från SBS för dom grejjerna håller inte måttet alls... (Brasilien tillverkade skivor med låg kolhalt).

Hoppas min berättelse kan hjälpa andra slippa köpa skit och satsa på lite mera kvalite.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.