AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.410

känsligt larm

Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Har nyligen installerat ett defa larm på bilen och i natt löste larmet, så jag gick ut och avaktiverade det. Kollade runt om jag såg någon men det gjorde jag inte, precis när jag ska gå in och lägga mig igen löser det ut igen.

Larmat blinkade 9 ggr som betyder glaskross, så jag undrar vad som kan vara fel, vad är det för givare till glaskrossen??

Till saken är att det var första gången det regnade sen jag skaffade larmet så det kanske var fukt som löste ut larmet??? bilen står i carport så den blir inte blöt när det regnar.
Alla ideer välkomna!

Am
95
Amit
BMW 320-92
hej! om en firma instalerade det så gå till dom eller så gå till inköpsstället...
om du installerat själv gäller inte försäkringen för man måste vara akturiserad....

Amit
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Glaskross sensorn är ju en mikrofon har jag listat ut, och bilen står under ett plåttak kan det vara så att det är regnet mot plåttaket som utlöste larmet, kan den verkligen vara så känslig.
Känsligheten på sensorn kan ev. vara ställbar, kolla i DEFA:s manualer. Mikrofonen och larmet filtrerar bort alla ljud utom de speciella som uppstår när man penetrerar glasrutorna. Ganska vanligt i div larmsystem, skyltfönster mm, skall inte ge falsklarm.
Ev. kan sensorn vara felmonterad, regn på plåttaket skall inte lösa ut larmet, möjligen kraftig hagelskur direkt på bilen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.