|
|
|
|---|---|
| Som i rubriken undrar jag vilket bilspel som är bäst eller populärast hos er? För PC verkar det vara ganska tunt med bilspel. Jag har kört lite grann med Forza 3 och NFS shift på Xbox360 men dom är sådär när det kommer till realism och äkta körkänsla. Det är lite för mycket arkadspel tycker jag. Har ni några tips? | |
|
Jag var otroligt laddad på GT5 när det kom till PS3, men det har varit lite av en besvikelse. Själva körkänslan är grymt trevlig (kör med Logitech G27) men jag gillar inte upplägget på racen. Då tycker jag bättre om spel som t.ex. gamla TOCA eller F1-spelen där man kör en säsong och fightas om poäng i tabellen. GT5 har ett upplägg som jag inte gillar och i många race startar man på en plats låååångt bak i fältet med två varv på sig att vinna (för att få guld). Inte så att man anstränger sig för att köra snygg racing då... Dessutom gillar jag att få kvalificera mig för startplatsen och inte bara bli tilldelad en plats någonstans i fältet. Dock är det småkul att köra race online i GT5. Hade folk kört renare racing hade det varit grymt kul! Är lite sugen på att köpa F1 2011 som har fått hyfsad kritik än så länge vad jag har sett (av användare). En av de mest positiva upplevelserna vad gäller bilspel är annars "Live for speed" som jag tror fortfarande är aktuellt till PC. Stor onlinecommunity med läcker fysik och oändliga inställningsmöjligheterna. Liten brasklapp för att det kanske är dött nu, jag har inte spelat på länge. Och sidan är spärrad här på jobbet.. |
|
|
Använder PC och det är tunt med bra spel tyvärr. Multiplayer i Grid och Toca funkar tyvärr inte längre annars har jag och mina polare kört det mkt och gillat det. Har vart svårt att hitta nya spel som är lika bra. Kör nu Dirt3 en del och det är mkt bättre än tvåan. Om man vill lattja lite och ha kul med polarna så är ju Flat Out 2 en höjdare. Uppföljaren Flat Out Ultimatum är kass på multiplayer. Även vi söker med ljus och lykta efter nya bra spel (PC) med många banor och många bilar. Vill köra allt från snabba F1 och dtm till grus- och isbanor. Tyvärr verkar spelmakarna idag lägga mer krut på allt krimsmrams runtomkring och inte på körupplevelsen. Synd tycker vi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.